Keybern
Ouwe rot
Ik zet em ff in Algemene discussie omdat het eigenlijk zowel binnen hard- als software valt.
Ik vroeg me af of er een website bestaat zoals KVR maar dan uitgebreider,
waarmee je heel specifiek naar hard- en/of software synths kan zoeken ?
Mogelijke zoekcriteria zijn bijvoorbeeld:
- aantal oscillators
- ondersteunde waveforms voor osc1/osc2/osc3/...
- aantal sub-osc's
- indien sub-osc's aanwezig --> welk type ? bijvoorbeeld octal zoals de Technosaurus Selector ofzo
- aantal filters
- type filter1/filter2/...
- aantal envelopes
- type envelope1/envelope2/... --> AR / ADSR / delay ADSR / ...
- aantal unisons
- ribbon controller ?
- ...
kortom, echt wel diepgaand. (er zijn vast nog heel wat exotische features die ik zelfs niet kan bedenken)
Op eerste zicht is het opzetten van zo'n database een helse klus, maar anderzijds: vrijwel alle info is zo beschikbaar op het net. Het moet alleen maar samengebracht worden.
Moest het nog niet bestaat. Hell, dan zet ik het zelf wel ff op ! (moeten we/jullie het gewoon bevoorraden van info ;-)
ook behoorlijk k*t dat zulke threads noch op de frontpage noch in de "Nieuwe berichten" tevoorschijn komen. Zo wordt je bijna verplicht je thread tegen beter weten in onder een andere category te posten... (ik wil niemand op ideeën brengen)
Ik vroeg me af of er een website bestaat zoals KVR maar dan uitgebreider,
waarmee je heel specifiek naar hard- en/of software synths kan zoeken ?
Mogelijke zoekcriteria zijn bijvoorbeeld:
- aantal oscillators
- ondersteunde waveforms voor osc1/osc2/osc3/...
- aantal sub-osc's
- indien sub-osc's aanwezig --> welk type ? bijvoorbeeld octal zoals de Technosaurus Selector ofzo
- aantal filters
- type filter1/filter2/...
- aantal envelopes
- type envelope1/envelope2/... --> AR / ADSR / delay ADSR / ...
- aantal unisons
- ribbon controller ?
- ...
kortom, echt wel diepgaand. (er zijn vast nog heel wat exotische features die ik zelfs niet kan bedenken)
Op eerste zicht is het opzetten van zo'n database een helse klus, maar anderzijds: vrijwel alle info is zo beschikbaar op het net. Het moet alleen maar samengebracht worden.
Moest het nog niet bestaat. Hell, dan zet ik het zelf wel ff op ! (moeten we/jullie het gewoon bevoorraden van info ;-)
ook behoorlijk k*t dat zulke threads noch op de frontpage noch in de "Nieuwe berichten" tevoorschijn komen. Zo wordt je bijna verplicht je thread tegen beter weten in onder een andere category te posten... (ik wil niemand op ideeën brengen)
Laatst gewijzigd: