Mooi intro gezocht voor optreden

Gunny

Ingeburgerd
Beste mensen,

bij deze wil ik graag een beroep op jullie 'wijsheid' en muziek kennis doen.

Zelf speel ik in een band (allround) en we hebben het idee om bij de start van onze optredens een intro af te laten spelen (1 tot 2 minuten) waarbij veel rook en lichteffecten zitten.

Weten jullie zo 1,2,3 iets wat goed past? Muziekale voorkeur is niet echt van belang dus we kunnen alle kanten op (dus bijvoorbeeld trance achtig intro, of juist heel klassiek). Zelf zat ik te denken aan:

- Alan parsons project - eye in the sky
- Carl Orff - Oh fortuna
- Craig Armstrong - Oh Verona

Iets trance achtigs:

- Scooter o.i.d.
- Kennen jullie die intro's van de Sensation cd's? Zware voice-over en veel synths....
- Of iets met een hele lage bass en daar iets overheen ofzo.

Hebben jullie meer opties? Ik weet zeker dat er meer is, vooral in de klassieke sferen maar ja, je moet maar net de titels weten.....

Bedankt voor jullie hulp alvast!

Gunny

Hee dank je alvast! Snelle reactie!

De eerste 1.40 minuut is inderdaad goed voor een intro, dat is wel lekker. Weet je misschien nog meer (klinkt zo hebberig maar ja, ik kan dan ook een beetje kiezen etc).

Dank je!

Wat je ook nog vaak ziet gebeuren is dat als je een 'te goed' vet BESTAAND/ DIK GEPRODUCEERD intro gebruikt, de sound van de band/het eerste nummer maar daarmee wel de sfeer gelijk inkakt aan het begin van je set...met een eigen intro kan je je eigen show veel beter inleiden en aan laten sluiten op wat jullie ook daadwerkelijk gaan laten zien die avond. Je kan zelfs vanuit je intro in een keer in je eerste track over gaan.

Ik zou lekker zelf aan de slag gaan

Ja, iets zelf maken is altijd leuk. Ik zelf loop al een tijdje met het (film-)idee van een leuk huppelend meisje met pop, beetje ouderwetse kleuren, kinderliedje erbij (ondersteund door een zware trage beat), weinig tot geen licht effecten. Afgesloten met een atoom explosie, veel licht, rook e.a. leuke effecten en dan beginnen maar!!

Beste mensen,

bedankt voor jullie reacties allemaal!

Zelf iets in elkaar flansen, dat is voor mij te moeilijk. Dat zal ik gewoon eerlijk toegeven. Ik heb daar de techniek niet voor. Ondanks dat ik mij al lang geleden op dit forum heb aangemeld ben ik totaal niet onderlegd op synthesizer/producer gebied.

Vandaar dat ik hier jullie hulp inroep of jullie me kunnen helpen. Dat is het hele verhaal.

Een nummer als O Fortuna met 10 stemmig zang etc kan ik echt zelf niet produceren. Ook las ik een reactie dat de band zou 'inkakken' na een 'te goed' intro. Daar ben ik op zich niet bang voor gezien het repertoire dat we reeds kunnen brengen.

Maar goed, ik dank jullie zover voor de moeite en de reacties die ik heb mogen ontvangen. Ik kan er zeker wat mee!

Dit is van Nightwish (een metalband) maar ik vind die intro echt prachtig en heel bruikbaar met rook en lichteffecten :)

Ja dit is wat ik zo'n beetje zoek! Heel gaaf dit, heb je misschien nog meer van dittum?

Ik zoek me zelf al een ongeluk op Youtube maar ja, je moet maar net de titels weten he.

Dit is zonder gezever het enige wat ik ken van Nightwish of iets in die stijl (ben namelijk geen metaldude)
Ik moet ineens aan de Egmont Ouverture van goeie ouwe Beethoven denken..:eureka: vind ik ook een heel vette schijf :dubbel: en die kan je wel vinden in het Kruidvat ofzo

Geen zin/tijd om iets zelf te fabriceren ? Lijkt mij dat 'maatwerk' het beste aansluit (daar is het maatwerk voor)

verzin t zelf ff
kheb hier nog 2000 space odysee liggen
idd alan parsons is ook ok
doe je wat lfo . gefriemel erby
dubben
8~

Gonna Fly Now - Bill Conti
Get Up - Juliette & the Licks
Eruption - Van Halen
The Eagle Has Landed - Saxon
Metropolis - Dream Theater
Out of Control - Chemical Brothers