Korg ESX - wat er bij voor minimal techno set? (was: Graag advies)

Laport

Nieuwkomer
hoi,

Ik heb en korg ESX ik wil dit aanvullen met een ander intrument, omdat als ik alleen met de ESX een huiskamer setje doe dan mis ik wat in het geluid + Korg heeft ook zijn eigen klank (moeilijk uit te leggen)
maar je hoort dat het uit een korg komt.

wat ik er mee wil is Live-setjes Tekno en Minimal-techno geven. Ik koop met m'n neef samen dus belangrijk is dat ie ook geschikt is voor minimal maar volgens mij maakt dat geen drol uit. toch?

Ik zit te denken aan een MC-808 of een MPC-1000 of een Yamaha RS7000
of zit ik nu helemaal verkeerd??

bugdet MAX.500euro.. en 2dehands lijkt me beste

ik zou in de eerste plaats voor de Korg EMX of de RS7000 gaan.. lijkt me het meest minimal georienteerd en het meeste hands on.. dat is natuurlijk maar een persoonlijke mening...
Grtzz

een synthje?

Nord modular G2 Engine of een Waldorf Pulse

RS7000 is fijn! :)

Alleen vind ik 't geluid ietsje gauw vervelen (maar heb 'm dan ook al een paar jaar..).. Maar als aansturingsbak en live is ie subliem!

EMX (korg) zou ik niet doen naast de ESX. Kan uiteraard wel, maar is zoals je zegt: herkenbaar Korg.

Als je twijfelt over de MC-808 zou ik ZEKER voor de MC-909 gaan! Laat die 808 maar weg dan. 909 is veel uitgebreider en ik denk zelfs een stuk degelijker (gemotoriseerde faders zijn handig, maar heb je echt niet nodig!).

MPC's heb ik geen ervaring mee.

Maar zoals Tumult ook al zegt: een synth? Kan je met je ESX aansturen.

Imo beter ff doorsparen en geduld hebben om een 2e hands (1e versie) spectralis te kopen. All-in-on-wonder, errug uitgebreid en gaat niet snel vervelen! Wel is het een opgaaf om door de manual heen te worstelen. Maar dit lijkt me ook met een MC-808/909 of RS7000.

Als ik terug de tijd in kon dan had ik minimaal 50- tot 70% van alle gear die ik heb gehad nooit gekocht. Beter in 1x iets goeds/super uitgebreid kopen, dan elke keer het net niet gevoel hebben.

MC_Kwok heeft problemen met het verkopen van zn spectralis...
Volgens mij biedt ie m al een aantal maanden aan :)

Bericht door een moderator:
betere topictitel. 90% van de mensen hier heeft hulp of advies nodig, vraag gewoon wat je wil vragen in plaats van "advies gevraagd" of "help!" ;).

Een plusje voor de RS7000. Goed, de ingebouwde (sample-based) synth stelt niet veel voor maar je krijgt een geweldige sequencer.

Je observering dat het niks uit maakt voor minimal is juist; je zit nu al met een sample-gebaseerd instrument, dus de samples die je er in stopt zijn duizenden keren belangrijker dan de rest van de factoren.

Bericht door een moderator:
betere topictitel. 90% van de mensen hier heeft hulp of advies nodig, vraag gewoon wat je wil vragen in plaats van "advies gevraagd" of "help!" ;).

ik zal er om denken next time:P
die RS7000 koop ik mischien zoiezo wel.
en dan nog iets van een synth erbij

@SMS
Die spectralis ziet er inderdaad super uit, maar die kost ook tussen de 1200euro en 1500euro. vind ik eigenlijk net iets te veel. Maar ik begrijp wel dat ik dus beter GEEN
drumcomputer/sampler moet kopen maar een synth? voor bij de ESX

Je moet natuurlijk niets ;). Maar bekijk het zo; waarmee vul je de ESX momenteel qua geluiden? Sample je van vinyl, heb je sample-CDs, of...

Verder -is- je ESX al een drumcomputer; als je 'm met percussie-geluiden vult, natuurlijk.

ik heb de ESX al zoeen 3jaar en die vul ik aan met samples die ik op m'n PC heb staan
de ESX kan ik nu behoorlijk goed
ik heb verschillende SM kaartjes 1 voor minimal samples en 1 voor TEKNO samples.

ik heb ook nog een tr-707 en zo kwamen we erachter dat het best tof is om met z'n 2en een setje te doen. maar de TR-707 ben je nogal snel op uitgekeken vandaar een andere instrument

hallo
Ik heb sinds kort een electribe esx 1 , maar ik krijg er niets van samples op. Ik heb ze gedownload (clustersound: wave aiff bestanden) en een organiser voor een overzicht. Ik krijg de samples niet in de wave organiser en dus ook niet op mijn smart media kaartje. De orignele samples zijn er allemaal af. Ik zou graag het zelf in de sampler zo overzichtelijk mogelijk willen maken.De handleiding volg ik zoals het er staat, zonder resultaat weliswaar.
Wie kan me even uitleggen hoe hij het zelf heeft gedaan?

@Joret
Ik heb in je andere topic geantwoordt op je probleem/vraag
Het maakt weinig zin je vraag in een post te stellen die helemaal
niet over je onderwerp gaat.

@laport
over minimal - meer dan een DAW en een goede audio interface heb je IN PRINCIPE niet nodig.
algemeen over je rig:
een MC zou ik zeker niet erbij halen, want dan heb je 2 werkstations (ESX + MC)
Liever een coole synth erbij voor je basslines/leads/etc... Hier zijn de mogelijkheden
zo omvangrijk dat het moeilijk is om te zeggen koop dit of dat. Dit is echt voor 90%
een kwestie van smaak. Ga gewoon eens naar een goede synth winkel en probeer ze uit zou ik zeggen! Mijn persoonlijke favoriet op de markt momenteel is deze vriend:

http://mfberlin.de/Produkte/Musikelektronik/MFB-SYNTH_II/mfb-synth_ii.html

Maar zoals al gezegd - dat is mijn smaak.

RS7000 tweedehands scoren en je hebt mogelijkheden zat om de samples die je erin zet de FX'en, tweaken, etc etc
vooral voor Live gebruik eigenlijk een machtige bak.

..
ik heb ook nog een tr-707 en zo kwamen we erachter dat het best tof is om met z'n 2en een setje te doen. maar de TR-707 ben je nogal snel op uitgekeken vandaar een andere instrument

TIP: hou de 707 erbij en ga werken met efx-bakjes eroverheen! Helemaal leuk aangezien ie meerdere uitgangen heeft! Echt erg leuk freakbakje heb je dan voor erbij!!

Zo gebruik ik m'n TR-505: droog is 't niet heeeel veel, maar met een overdrive/distortion etc. wordt 't leuk voor erbij. :)

Back