[orchestrale downtempo track] cyan circle - monumens

cyan_circle

_beware of perverts_
hallo iedereen + de rest,

vanwege het feit dat ik al een hele tijd geen tracks meer heb laten horen en het feit dat ik nu ook gezegend ben met het godsgeschenk adsl: een redelijk recente track van mij, voor jullie :)

het is weer zover... hij duurt 8:20... ik kan niet anders :frons:

het is een vrij melodieus downtempo nummer met een heel orkest + een paar synths die nu eens niet de boventoon voeren. de structuur is voornamelijk een wisselwerking tussen een 3/4 en een 6/8 maatsoort, met alle gevolgen van dien.

gemaakt met Cubase 5.1, HALion, Battery, QuadraSID, Reaktor, Liefde, Ganja en mijn eigenste handjes.

mijn vriendjes van de MUC bijeenkomsten [gaaf delft!] zullen m waarschijnlijk al kennen, maar schroom je vooral niet om te zeggen hoe goed je m ook al weer vond...
non-delfterikken nodig ik ook van harte uit om deze track te recenseren.

goed, dank julle alvast voor de aandacht -> hier staat ie

knap gedaan.:okdan:

tof om te zien dat er nog mensen zijn die verder dan 4/4 durven denken ;)
mocht alleen iets warmer afgemixt worden

gr jzz

knap gedaan hoor.
tis een lekker nummer.
het vormt allemaal een mooi geheel.
meer van dat!

greets isnieZot

Inderdaad!

Inderdaad!

Gewoon een puik werkje! Vind de drums heerlijk en samen met die erg goeie strings.... super!

Eric

Ben hem nu aan het binnenhalen. Zou je wintersneeuw nog eens kunnen posten? Blijft toch nog steeds 1 van de beste forumtracks.

de track zit goed in elkaar en tis weer eens wat anders!
maar verder doen de melodie-en me niet zo heel veel, misschien is dit mijn stijl niet of ligt het aan de mix en/of de gebruikte geluiden... ik kan 't niet goed verklaren

Mooi...

vind vooral in het begin de strings niet echt bij de beat en de rest passen....
op de een of andere manier vormt het niet één geheel, naar mijn mening... meer dus niet in het begin als in het vervolg...

Verder mooie arrangementen, origineel, duidelijk gevoel...

mijn persoonlijke smaak houdt meer van abstractere muziek... maar vind dit erg relaxed...

conclusie... coole poep :D

Had je deze niet mee met de laatste MUC bijeenkomst? Zo ja dan was/ben ik onder de indruk. Erg mooie overgangen en het blijft daardoor boeien!

top.

Arv

Erg goeie en mooie track hoor! Lekkere sounds, mooie compositie, goed te weten dat er nog meer mensen zijn die er van houden om dit soort muziek te maken!

Kleine opmerking: misschien dat je de complete sound nog iets voller kunt maken, dan overdondert het uiteindelijk nog meer! Misschien idd warmer afmixen zoals JazMann al aangaf.

hmm de mix klinkt warm genoeg hier..(maar dat zal meer zeggen over de pc speakertje waarop ik de boel op afluister)

maar top!! kan er eigenlijk weinig overzeggen vindt hem gewoon lekker.

Echt goed zeg! Mag met recht wel zeggen dat ik een fan van u bent. ;)

En de mix tsja, hij kan altijd wel beter. ;)

Hee Rik,

Geweldige track!
Hele mooie partijen en goed gebruik van alle instrumenten.
Ik heb zelf absoluut geen kaas gegeten van mixen, dus daar laat ik mij ook niet over uit.
Ik hoop dat ik vaker dit soort nummers te horen krijg.

Hee!!
super! Dat was 8:20 lang genieten!

Knap hoor:halleluja

Jouw nummers zijn (voor zover ik het me kan herrinneren) altijd helemaal instrumentaal. Misschien dat een vocal nog iets kan toevoegen? (maar van de andere kant, ik mis het ook niet hoor)

heel erg mooi, vooral door het zeer origineel gebruik van geluid , dat hoor ik te weinig.

En, imo, is dit bij uitstek een instrumentaal nr. dus 'k mis geen vocalen.

jee... wat een reacties zeg, ik word er bijna verlegen van :o:

bedankt allemaal voor de moeite!

-> jazzmann; ik ben het zeker met je een over de mix, ik was sowieso al van plan om m opnieuw te mixen. het vervelende is alleen dat het heel moeilijk afmixen + masteren is met al die lange violen, cello's & bassen

-> nick nova; thanks! ik wil 'later' graag filmmuziek schrijven. ik studeer nu voor dergelijk werk en componeer zo nu en dan ook eens iets voor een trailer of filmpje.

-> googol; dat hoor ik idd vaker, dat van massive attack. eigenlijk best gek, want ik bezit slechts 1 cd van ze (en die luister ik niet eens zo vaak). misschien hebben zij en ik hetzelfde uitgangspunt over muziek maken... lekker arrogant he?

-> yawgmoth; reeds gebeurd, ga snel downloaden!

-> arv; ja je kent m al, had ik trouwens al gezegd in het eerste bericht :)

-> fuse; bedankt voor de remaster! ik ga er zeker iets mee doen.

-> synic; hee dennis! dank je, ben je zelf ook weer bezig ofnie? laat s wat horen!

-> oxy-yan; ik heb inderdaad alleen maar instrumentale nummers (afgezien van stemsamples/stemsynthese), maar vaak heb ik wel teksten die bij nummers horen, maar die via instrumenten worden gezegd. lekker vaag dus. ik ben wel van plan in de nabije toekomst iets met vocalen te gaan doen, maar dit nummer heeft ze niet zo nodig naar mijn mening (en die van naton r).

in het kort: bedankt allen, ik ga iets doen met de kritiek en met de lof ga ik stamppot maken :okdan:

Pfew... erg mooi, dit beweegt mijn ziel, zeg maar... Wat een enorme variatie in beats maar vooral ook de rest v d instrumenten! Meestal zijn mensen vooral gefocused op ritme of op de melodie kant van de track. Bij deze track heb je je duidelijk op beiden geconcentreerd. Het inspireerd me alleen niet om zelf weer achter mn compu te zitten, omdat ik nog jaren zou moeten ploeteren om (qua melodie) iets van vergelijkbare kwaliteit te maken. Of ik kom uberhaubt niet op dit niveau, probably... wederom heb ik veel respect voor deze prestatie.

Matoi

Recensie Cyan Circle - Monuments

Recensie Cyan Circle - Monuments

Op dit moment luister ik naar je Cyan Circle - Monuments... ik heb een aantal dingen te zeggen. Allereerst dat deze muziek al iets meer in de richting komt van mijn muzieksmaak. Veel muziek is zo funcky en bass-y dat het op een gegevenmoment nergens meer heen gaat. Deze muziek, die ik nu hoor, heeft veel meer van het idee: "we tillen eerst de mensen van de grond, en nemen ze mee in gedachten, in een emotie, vliegend boven de realiteit, en zetten ze daarna weer neer op de grond, waardoor mensen het gevoel krijgen dat ze érgens naar geluisterd hebben. Ik vind met name de violen (strings dei de boventoon voeren) van erg hoge kwaliteit. Ook hoor ik een soort horn-synth-achtig instrument die ook sfeer geeft aan je muziek. Waar komen die prachtige violin/orchestra-sounds vandaan? Ik denk dat deze muziek met name goed zou functioneren als onderbouwing van een filmscène waarbij een gevechtshelicopter door de avondluchten van het midden oosten vliegt, op weg om iets groots te gaan verrichten, een aanval, een soort zekerheid van 'we gaan deze lui de ass kicken'... maar dan dus onderweg hoog in de lucht met op de achtergrond nog wat helicopters ed. Het gevoel van 'dit gaat goed komen, maar we moeten eerst iets aanrichten, bombarderen of wat dan ook. Oh, nu laat ik me misschien wel heel erg meeslepen. Maargoed, ik hoor je muziek nog steeds, dus ik blijf doorschrijven. Op sommige momenten mis ik wel een klein beetje diepgang. Maar misschien is dat ook de kracht van de muziek. Het eenduidige. Het is immers geen muziek waar we eens ff een lekkere melodie in gaan zetten. Het is meer de sfeer. Stel nou, en nu alleen even hypotetisch, stel nou dat 'ik' deze muziek had gemaakt, dan had ik, maarjah, wie ben ik in godesnaam, dan had ik toch wat meer toegemusiceerd naar een soort climax-moment. Een moment waarop ook de zwaardere bassen en vollere percussie de overhand zouden nemen en een flink ensemble het hele geheel zou ondersteunen, ...waarmee ik het lied dan ook zou eindigen. Maargoed, dit is slechts een idee van 1000, over hoe deze muziek anders had kunnen zijn. Daarmee wil ik niet zeggen dat de manier waarop het liedje uiteindelijk is geworden, zoals ik 'm nu luister, minder goed is dan het stukje hypotethie wat ik voorstel, want het geheel is heel goed gemaakt. Een origineel ritme, en echt, je doet 't 'm. Je maakt 't .... Sfeer. Heel goed. Ga door, ga verder.

Binnenkort krijg ik een korg triton le, ik hoop eindelijk eens iets met kwaliteit te kunnen maken. Een roland e66 heeft dat gewoon minder. Het dynamische, waarmee je muziek tot leven brengt.

*Enjoy your emotion*!

M.v.g.
GoBat

Vergelijkbare discussies

Back