Monitors gezocht

Status
Please reply by conversation.

BlueSpike

Nieuwkomer
Hoihoi, ik ben op zoek naar een eerste set actieve monitors. Mijn kamer/studio is niet zo groot, dus groter dan een 8" woofer zou ik wss niet gaan. Mijn budget is ook niet zo groot, dus liefst iets rond de 200-250 euro. Ik had gedacht aan Phonic P6A's, of Behringer Truth 2031a's. Als iemand hier iets weet, of iets dergelijks (liefst ook met aparte regeling voor high en low, en "room-modification"), laat me iets weten. Ohja, en liefst in België, regio Oost-Vlaanderen. Grtz, Blue

P.S.: Ik maak darkpsy (snelle donkere goatrance), dus een eerlijke bas is voor mij echt wel van belang.

ik heb de Behringer Truth 2031a's die mag je gerust kopen maar zou dit niet doen. De psytrance basjes gaan meestal niet zo laag, kunnen ze best aan. Maar deze speakers zijn echt te groot voor jouw kamer.

Bedankt voor de replies :) Dat ene zoekertje op 2dehands had ik nog niet gevonden, ondanks dat ik er al verschillende keren gekeken had, vreemd. Mja, ik weet het niet, ik wil wel liefst bassen die 50-55Hz halen, en mijn kamer is idd niet zo groot, ongeveer 3 op 4-5. Maar darkpsy bassen gaan wel wat lager dan gewone psytrance bassen hoor, think Furious, Derango, Kashyyyk, Osom, ... Wat raden jullie me dan aan behalve die behringer truth's?

Heb zelf KRK RP8's en vind deze wel ok.Heb zelf geen Behringer Truth's gehad maar geloof ook niet in de ''waarheden'' van Behringer..Begrijp me niet verkeerd hoor prijs/kwaliteit gezien is Behringer wel oke imo.
Heb ook Yamaha NS10m's gehad..zogenaamd de ''heilige graal'' maar was hier niet over te spreken.Misschien als setje naast een stel andere monitors maar alleen de NS10m's nee.
Heb ook Spirit absolute zero's gehad maar vind hier het laag (voor het laag wat erinzit) te ''wollig''.
KRK's vind ik lekker strak in het laag.En ze zien er ook wel stoer uit met die gele kevlar woofer (maar dit is natuurlijk niet het belangrijkste)
Ga anders eens naar een winkel en ga eens wat luisteren...KRK maakt ook kleinere monitoren en je kan er desnoods altijd nog een sub bijnemen,alhoewel ik die van KRK nooit gehoord heb.
Je oren zullen toch moeten wennen aan een bepaalde monitor.

de 2031 haalt de 50 Hz, alleen in mijn opinie niet helder genoeg. De hf is dat wel. Ik had overigens niet gelezen dat je darkpsy maakt. Dat is natuurlijk de hel op aarde...lol ;-). Wel soms cool hoor. Ik ben meer een hallucinogen achtige fan...

lastig om te bepalen wat handig is voor jouw budget. Misschien is KRK of Mackie iets voor jou? Ik heb deze speakers nooit gehoord. Ik heb zelf voor dynaudio bm6a mkII gekozen omdat ik op relatief laag volume (in een kleine kamer) een goede weergave krijg. Ik lees goede verhalen over de Mackie MR8, wel het dubbele van jouw budget. Onderzoek doen naar de juiste monitoren is een bitch. Test de monitoren eerst in de winkel!

de 2031 haalt de 50 Hz, alleen in mijn opinie niet helder genoeg. De hf is dat wel. Ik had overigens niet gelezen dat je darkpsy maakt. Dat is natuurlijk de hel op aarde...lol ;-). (...) Onderzoek doen naar de juiste monitoren is een bitch. Test de monitoren eerst in de winkel!

Hehe, lekkere dark is voor mij de Hemel op aarde ^^ En 't is inderdaad een bitch, want de ene vindt deze monitors het einde, iemand anders vindt die dan weer absolute rommel, terwijl het uiteindelijk allemaal heel subjectief is en afhangt van je ruimte ook wss. Ik ga denk ik wel een dezer dagen eens gaan luisteren in n muziekwinkel. Zoals ik al eerder zei zou ik natuurlijk liefst 2dehandse kopen om mee te beginnen, maarja. Pfff, 't is lastig :p Iemand wat tips over Alesis? Kennis van me die oldskool-goa maakt heeft alesis m1 620's, en vindt die "niet zo goed" maar is er toch tevreden over. Heb een aanbod gekregen voor nieuwe Alesis M1 MKII. Voor ik ze ga beluisteren (als ze ze in Gent niet hebben moet ik er voor naar Antwerpen, wat ver is, vandaar mijn vraag): iemand enige ervaring? Thx in advance :)

Status
Please reply by conversation.
Back