Vraagje, over 80's

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
gewoon een roland dep5 kopen en lekker zitten klooien. heb je gelijk 80s sound zoals micheal jackson en helelevelele ander en daar bij een dx7 of een d50 of juno

dep 5 kost 25 euro of zo.

Tegenwoordig kom je met die moderne keyboardjes (geen echte synths dus) ook al heel ver als je bijv. een 80's synthgeluid wilt. Die moderne keyboardjes van 200 a 300 euro zitten stampvol (500 a 800 multisamples) met sounds. Piano's, synths, koren, strings en wat al niet meer en kun je layeren met splits, effecten etc.
Zelf heb ik o.a. al een Yamaha PSR-E313 van 200 euro en ben van plan daar nog een PSR-E413 of Roland E-09 ofzo bij te kopen.
CP-80, Jupiter, Moog, Prophet 5 sounds enzo haal je net zo makkelijk (of makkelijker natuurlijk) uit een hip modern keyboardje en een stuk goedkoper als een echte synth.

Ik denk toch dat ik maar voor de motif 8 ga, :engel:

Mijn budget is rond de 1000 - 1200 euro

ik denk zelf dat de yamaha motif xs8 het best voor mij geschikt is

In dat geval zul je je budget moeten verdrievoudigen, want de prijs voor een nieuwe Motif XS8 ligt rond de 3500 euro.

Gezien jouw budget en (gebrek aan) ervaring denk ik dat een Motif XS voor jou te hoog gegrepen is. De synth is veel te duur, groot en uitgebreid. Als je toch dat soort geluiden wilt, grijp dan wat lager en kijk eens naar een MO8 of MM8 of iets dergelijks.

Of nog beter, er staat nu een Korg M1 te koop op dit forum voor nog geen 200 euro, pak die eens. Daar zitten waarschijnlijk alle geluiden in die je zoekt, je leert er een hoop van en je kunt hem altijd voor hetzelfde geld doorverkopen als je het zat bent.

CP-80, Jupiter, Moog, Prophet 5 sounds enzo haal je net zo makkelijk (of makkelijker natuurlijk) uit een hip modern keyboardje en een stuk goedkoper als een echte synth.

Haha, als dat zo zou zijn zouden veel bezitters van digitale synths niet blijven verlangen naar analoge synths. Neemt niet weg dat voor live-optredens een Roland Fantom of Yamaha Motif een prima alternatief bieden.

Haha, zelf heb ik analoog, digitaal of zelfs een combinatie van die twee (PPG Wave 2).
Maar neemt niet weg dat als je een vette Oberheim OB-Xa brass of strings zoekt je ipv een echte Oberheim (die typische jaren 80 sounds) ook een hip keyboardje kan overwegen. Een MM8 klinkt minder (met minder sounds/presets) als een PSR-E313 of E413 van Yamaha. Meen ik echt; gewoon eens uitproberen!
Met een budget van 1200 euro zou ik kiezen voor bijv 1 of 2 keyboards, plus wat oud goedkoop analoogs (DX7, Akai AX80 ofzo) en.. en.. goedkoop nieuw als bijv. MicroKorg.

Nou ik moet zeggen dat je inderdaad best verbaasd zal staan als je over een goede set die 'goedkopere' keyboardjes bespeeld en beluisterd, ik durf er best gigs mee te doen als het nodig zou zijn (is het niet) maar je moet in je beweringen niet te ver gaan zoals jij (Rianne_SynthiA). De vergelijk tussen bijv je OB-Xa brass en een PSR serie is er niet eens. Datzelfde geldt voor veel sounds uit de Motif XS bijv die ruk je er ook niet uit. Zelfde bij Roland. Enige die daar goed in is is wat dat betreft Korg, die gewoon hele Tritons (qua soundengine) in hun lijn gooien.

Neem niet weg dat voor onze TS die keyboards best een overweging waard zijn inderdaad gezien zijn ervaring, vragen die hij stelt en vooral hoe hij ze stelt.

Het grote nadeel van de keyboards is natuurlijk dat je 100% vast zit aan de voorgebakken presets. Hoe fijn die multisamples van een oude analoge synth ook mogen zijn en hoe lekker die orkestbak ook opgenomen mag zijn, je zit er aan vast. Een echte synth (inclusief rompler) geeft je de kans om creatief te zijn met het 'basismateriaal' en er je eigen ding van te maken.

Ik heb er al al eentje gezien op marktplaats voor 2000 euro :) dan maar wat extra dokken =) heb je ook wat, kan ik mee vooruit :P

Doe mij er dan maar een stuk of 4 dan ;)

Wou net zeggen :D

Stond er eentje voor 175 op MP, is nu alweer weg..

Ik heb er al al eentje gezien op marktplaats voor 2000 euro :) dan maar wat extra dokken =) heb je ook wat, kan ik mee vooruit :P

Da's een XS6 :o:

Maar goed, het zijn jouw centjes dus je moet het zelf weten. Ik denk alleen echt niet dat het handig is om een ingewikkelde top-of-the-line synth te pakken terwijl je 0,0 ervaring hebt. Een beetje alsof je een Ferrari wilt kopen terwijl je je rijbewijs nog moet halen.

Begin met wat goedkoop en simpelers (en dat hoeft echt niet slecht te zijn, de synths waar artiesten in de jaren 80 en 90 kapitalen voor betaalden kun je nu voor een prikkie op de tweehands markt kopen), leer daar de kneepjes op en kijk wat je mist en zoek daar vandaan verder. Je zult er van staan te kijken wat je er uit kunt halen.

Ik heb zelf een Motif XS7 en het is een fantastisch ding, maar absoluut geen synth voor beginners.

Laatst gewijzigd:

Nu zijn we toch een klein beetje de weg kwijt :frons:
Heb een 403 op zich wel wat leuks mee te doen, 't is idd geen synth en ik zou om die reden het ook niet aanraden.

er staat nu een Korg M1 te koop op dit forum voor nog geen 200 euro, pak die eens

Daar ben ik het dan 200% mee eens, dubbel en dik z'n €200 waard. :mega:
100.000 patchen voor te vinden op het net en niet moeilijk te proggen.
En het klinkt 80's

Da's een XS6 :o:

Maar goed, het zijn jouw centjes dus je moet het zelf weten. Ik denk alleen echt niet dat het handig is om een ingewikkelde top-of-the-line synth te pakken terwijl je 0,0 ervaring hebt. Een beetje alsof je een Ferrari wilt kopen terwijl je je rijbewijs nog moet halen.

Begin met wat goedkoop en simpelers (en dat hoeft echt niet slecht te zijn, de synths waar artiesten in de jaren 80 en 90 kapitalen voor betaalden kun je nu voor een prikkie op de tweehands markt kopen), leer daar de kneepjes op en kijk wat je mist en zoek daar vandaan verder. Je zult er van staan te kijken wat je er uit kunt halen.

Ik heb zelf een Motif XS7 en het is een fantastisch ding, maar absoluut geen synth voor beginners.

Ik ben niet gek hoor , is een xs8 :kroon:

Dus,.. alhier ,.. het meest ongeloofwaardige stukje 80's synthfilm ever!!!
Hoe maken de iconen zichzelf onsterfelijk belachelijk?
Met als onbetwiste koning van de neppe shizzle,.. Mr Thomas Dolby

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back