Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Mijn budget is rond de 1000 - 1200 euro
ik denk zelf dat de yamaha motif xs8 het best voor mij geschikt is
CP-80, Jupiter, Moog, Prophet 5 sounds enzo haal je net zo makkelijk (of makkelijker natuurlijk) uit een hip modern keyboardje en een stuk goedkoper als een echte synth.
oud goedkoop analoogs (DX7, Akai AX80 ofzo)
dan maar wat extra dokken
heb je ook wat, kan ik mee vooruit 
Doe mij er dan maar een stuk of 4 dan![]()

Ik heb er al al eentje gezien op marktplaats voor 2000 eurodan maar wat extra dokken
heb je ook wat, kan ik mee vooruit
![]()

CP-80, Jupiter, Moog, Prophet 5 sounds enzo haal je net zo makkelijk (of makkelijker natuurlijk) uit een hip modern keyboardje en een stuk goedkoper als een echte synth.

er staat nu een Korg M1 te koop op dit forum voor nog geen 200 euro, pak die eens

Da's een XS6
Maar goed, het zijn jouw centjes dus je moet het zelf weten. Ik denk alleen echt niet dat het handig is om een ingewikkelde top-of-the-line synth te pakken terwijl je 0,0 ervaring hebt. Een beetje alsof je een Ferrari wilt kopen terwijl je je rijbewijs nog moet halen.
Begin met wat goedkoop en simpelers (en dat hoeft echt niet slecht te zijn, de synths waar artiesten in de jaren 80 en 90 kapitalen voor betaalden kun je nu voor een prikkie op de tweehands markt kopen), leer daar de kneepjes op en kijk wat je mist en zoek daar vandaan verder. Je zult er van staan te kijken wat je er uit kunt halen.
Ik heb zelf een Motif XS7 en het is een fantastisch ding, maar absoluut geen synth voor beginners.