[RM1X / TR909] tr als midi slave

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Wil eens m'n vanaf m'n RM1X de TR909 sounds triggeren. Nu is het geen probleem om de midikopeling te maken, maar zodra ik op play v/d RM1X druk wordt het pattern waar de TR909 instaat ook afgespeelt. Hoe kan ik een sequence van tr909 drums maken op m'n RM1X zonder dat de TR909 een pattern afspeelt?

Ik zou de MIDI Clock sync van de RM1X uitzetten als dat mogelijk is. Op de 909 kun je dit namelijk niet uitzetten voor zover ik weet. Misschien dat als je de 909 in DIN Sync slave stand zet, dat ie dan wel MIDI Note On messages ontvangt en geen sync messages. Ik heb dat nog nooit geprobeerd, maar misschien dat het werkt. :)

kun je me uitleggen waarom je overweegt de 909 sequencer buiten spel te zetten?
Is volgens mij toch wel een van de belangrijkste features van een 909.

Origineel geplaatst door ralph
kun je me uitleggen waarom je overweegt de 909 sequencer buiten spel te zetten?
Is volgens mij toch wel een van de belangrijkste features van een 909.

omdat ik de 909 wil inzetten in reeds gemaakte tracks, gesequenced op m'n RM1X

omdat ik de 909 wil inzetten in reeds gemaakte tracks, gesequenced op m'n RM1X
Dan snap ik het idd. :)

Je kunt toch wel op een of andere manier de sync mode instellen?
Zet die dan van MIDI sync af, klaar.........

Gewoon de Clock van de TR-909 op Internal zetten (zo start hij ook op als je hem aanzet). Als alles goed is mag hij dan niet naar Start- en Stopcommando's luisteren en kun je via Midi de desgewenste noten aansturen.

Bedankt voor de info. Hier redt ik het wel mee. De handleiding heb ik overigens maar daar komt dit onderwerp niet in aan de orde.

Origineel geplaatst door De Toverkoning
Gewoon de Clock van de TR-909 op Internal zetten (zo start hij ook op als je hem aanzet). Als alles goed is mag hij dan niet naar Start- en Stopcommando's luisteren en kun je via Midi de desgewenste noten aansturen.

volgens mij moet je hem dus op midi note ontvangen zetten

hij heeft 3 standen
interne bpm (shift 'nog wat' 1 keer drukken) zie je de interne bpm op de display
din sync : linker 0 van de lcd licht (shift 'nog wat' 2 keer drukken)
midi ontvangen : rechter 0 van de lcd (shift 'nog wat' 3 keer drukken)

en midi sync (of mtc of midiclock= allemaal hetzelfde) uit op je rmx

909.34.gif

bron: vintagesynth.org

Back