[access] virus A - ik word gek van dat ding!

tim

Ouwe rot
Voorheen gebruikt ik altijd preset om muziek te maken beetje draaien aan z'n knopje en je had wat leuks maar nu ben ik daar een beetje op uitgekeken en ben zelf aan de slag gegaan om iets leuks te programmeren met mn virus a begin met een osc en kies een wav. vrom stel de lfo in op iets leuk maar ik krijg alleen maar het zelfde geluid eruit traaaaaaaaaaa..... dan begin ik maar opnieuw maar komt steeds weer op het zelfde uit.. alleen als ik unsion gebruik lijkt t ergens op maar dat moet ook anders kunnen? toch? wat doe ik nou verkeerd?? ben in staat dat ding in de vrijver te donderen..

Ik ken het gevoel wel een beetje. Vaak heb je toch een bepaald geluid voor ogen wat je altijd wil gebruiken.
Mijn tip, ga gewoon andere geluiden proberen na te maken die je nog niet gebruikt. En probeer gewoon aan wat knopjes te draaien en als je iets raars vindt, laat je dat staan en ga je vandaar uit weer verder.

Verder: proberen, proberen, proberen........

Re: ik word gek van dat ding!

Re: ik word gek van dat ding!

Origineel geplaatst door tim
Voorheen gebruikt ik altijd preset om muziek te maken beetje draaien aan z'n knopje en je had wat leuks maar nu ben ik daar een beetje op uitgekeken en ben zelf aan de slag gegaan om iets leuks te programmeren met mn virus a begin met een osc en kies een wav. vrom stel de lfo in op iets leuk maar ik krijg alleen maar het zelfde geluid eruit traaaaaaaaaaa..... dan begin ik maar opnieuw maar komt steeds weer op het zelfde uit.. alleen als ik unsion gebruik lijkt t ergens op maar dat moet ook anders kunnen? toch? wat doe ik nou verkeerd?? ben in staat dat ding in de vrijver te donderen..

Welke vijver.....dan spring ik er effe in om em op te vangen....
Effe serieus...... als je em verkoopt......heb ik interresse !

Speel es met pulse width ofzo?
Als je een envelope koppelt aan de puls breedte dan krijg je leipe effecten. Een soort van cheapo wavetable idee (heel erg in de verte???)

Probeer de osc. sync functies uit, pwm idd, het syncen van meerdere lfo's om ritmes te krijgen, doe wat met de ringmodulator. :D er is genoeg te ontdekken met zo'n synth.

K weet niet of het met de virus kan (lijkt me wel) maar probeer dit dan: sync de vco's en moduleer de pitch van vco 2 op een lfo met een sample/hold golfvorm en moduleer met je andere lfo de filterfrequency met een zaagtand die je synchroniseert met lfo 1.

:D hehehe

Ga je eens te verdiepen in analoge synthese!

Gelukkig hebben onze vrienden van Access recent een (analoge synth/virus) programmeer tutorial op het web gezet.

132 pagina PDF

VIRUS PROGRAMMING TUTORIAL
"Programming Analogue Synths" is a must for every synth programmer. 132 pages of pure knowledge. Written by synth wizzard Howard Scarr, this book will enable you to improve you programming skills dramatically. And the best thing? The download is for free.

Origineel geplaatst door OnAcid
Ga je eens te verdiepen in analoge synthese!

Gelukkig hebben onze vrienden van Access recent een (analoge synth/virus) programmeer tutorial op het web gezet.

132 pagina PDF

he, kut...

dat wou ik net zeggen...

RTFM !

Weet niet hoe het met de A is, maar bij de C stelt TFM niet veel voor hoor.

Origineel geplaatst door tim
TFM?

RTFM = Read The Fucking Manual
TFM is dan logischerwijs The Fucking Manual

Zo moeilijk is dat toch niet?

Dus Fm-synthese is fucking manual synthese ? Een soort masturberen ?
Nooit geweten, goed forum hoor.

Hartelijke,
ISPdeRuiter

Ach ja in zeker zin is het FM programmeren wel een vorm van zelfbevrediging toch?

En in een bredere scope het programmeren van elke synth, dus ook de Virus ook wel.

Om de brug maar even wat breder te maken. Soms kijkt men toch ook wel eens naar bepaalde films om zo inspiratie op te doen. Wellicht dat in deze setting het snuffelen in presets ook uitkomst bied. Want wie weet komen daar knoppenstanden bij kijken die je nog nooit eerder hebt meegemaakt. ;)

Origineel geplaatst door ISPdeRuiter
Dus Fm-synthese is fucking manual synthese ? Een soort masturberen ?
Nooit geweten, goed forum hoor.

Hartelijke,
ISPdeRuiter

Jij snapt het! :duivels:
Pas het toe op je clienten ISP :D

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
RTFM = Read The Fucking Manual
TFM is dan logischerwijs The Fucking Manual

Zo moeilijk is dat toch niet?

nee da's is erg logisch ja, bedankt...

Back