Kurzweil K2661 sustain pedal

musicheaven

Ouwe rot
krijg die niet aan het werk
moet je ergens een instelling in een pietepeuterig submenuutje veranderen of wat?

moderator kan de titel veranderd worden naar

kurzweil k2661 sustain pedaal hoe doen werken?

anders gaat hier niemand op reageren, lijkt meer op advertentie zo

Heb je hem wel in de goede ingang gedaan? (damper oid?)

En probeer eens het pedaal in te houden terwijl je de stroom op de K2661 zet...

er is geen damper ingang aan de k2661 en de andere tip helpt ook niet

zijn er kurzweil gebruikers die een oplossing weten? moet iets heel simpels zijn

er zijn vier ingangen voor continious controllers en vier voor switch pedals

heb al in allemaal geprobeerd, in master en midi pages vind ik ook geen indicaties voor het probleem
heb met basispatches als piano geprobeerd en geen resultaat

Heb je wel een Kurzweil pedaal? Kurzweil gebruikt een andere weerstand in de pedalen dan zo'n beetje alle andere fabrikanten. En soms moet je het pedaal sowieso een paar keer op en neer doen voordat ie hem herkent.

Sustain gaat in footswitch 1.
Kurzweil vereist geen specifieke polariteit van je pedaal. Het pedaal moet aangesloten zijn op het moment dat je je kurz aanzet, het apparaat controleert vervolgens de polariteit en past zich hierop aan.
Tot nu toe heeft ieder pedaal van elke fabrikant bij mij gewerkt.

Werkt bovenstaande niet? Kapot of...je hebt een 2e hands synth en de vorige eigenaar heeft in het master menu dingen aangepast. Probeer dan eens een harde reset.

ik heb hem al in alle ingangen gezstoken, en heb zowel een kurzweil pedaal als andere merken geprobeerd

waar in mastermenu zou het probleem op te lossen zijn?

Ehh... ik moet herstellen, dit moet midi mode zijn.
De k2661 werkt voor zover ik weet niet zoals de vorige k's direct met parameters voor de controllers op de transmit page van midi mode,
maar met een controller setup.
Volgens mij worden de controller instellingen overgenomen van zone 1 van de setup die hier gekozen is. (dit geldt dan voor de program mode, in setup mode werken de controllers zoals die bij de setup zijn ingesteld).
Zorg ervoor dat hier een setup gekozen is waar in zone1 de footswitch sustain data verzendt en ook geactiveerd is.

BTW controleer je footswitch door in mastermode naar util en daar naar midi te gaan. Dit activeert de midiscope en kan je kijken of er data binnenkomt als je op het sustain pedal drukt.

dag robn als ik naar master mode ga naar util en dan naar midi krijg ik niets met mijn pedaaltjes: ik krijg mididata, maar mijn pedaaltjes (dus van verschillende merken, in alle verschillende pedaalingangen) komen niet door.........

Klinkt niet best, vreemd dat je via geen enkele poort data ontvangt. Zou betekenen dat alle poorten kaduk zijn.
:?

Als je een backup hebt van al je programma´s en setups kan je via de master mode een reset uitvoeren. Dit verhelpt wel vaker vreemde problemen, maar of het in dit geval wil helpen....begint toch te klinken als een hardware probleem.

Nog een paar dingen:
- wees er zeker van dat het pedaal werkt, probeer het eerst op een andere synthesizer;
- pedaal moet aangesloten zijn op de kurz voordat je 'm aanzet.
- heb je een roland dp-10, zet de switch op het pedaal zo dat deze niet als continuous controller werkt.

Back