Cross-platform audio editor? (Sound Forge Audio Studio)

Audacity?

http://audacity.sourceforge.net/?lang=nl

Is nog gratis ook, weet niet hoeveel fabrikanten in 1 koop zowel versies voor OSX als Windows aanbieden?

Ben ik bij mijn software i.i.g. nog niet tegen gekomen.

heb ik geprobeerd maar ik vind de interface erg onprettig werken. Hoeft overigens ook niet beide in 1 koop te zijn, maar wel verkrijgbaar voor beide platforms.

In dat geval zou ik Adobe Audition aanraden (de 'nieuwe' Cool edit)

Maar ook met dat pakket :

Currently there are no plans to make Adobe Audition available for Mac OS. However, you can run Adobe Audition on Parallels with Windows, VMWare Fusion with Windows, or Boot Camp with Windows. Microsoft® Windows® software is sold separately.

Vind het best een goede vraag eigenlijk, als je nu samenwerkt met iemand die een Mac heeft en jij hebt Windows.. kom je beetje bij protools achtige dingen uit ofzo

ben serieus fan van Felt Tip Sound Studio

mac only maar zo simpel dat je er zeker geen problemen mee zal hebben...

Cubase 5 heeft werkelijk heel goede audio editor mogelijkheden.

Naast de gebruikelijke audio edit mogelijkheden kan je:

Audio warp, Time warp, Free warp en zelfs Vari audio gebruiken.

Dit laatste heeft nog geen enkele DAW.

Audio warp is net zoiets als Elastic Audio in Protools.

Vari audio werkt ongeveer net zoals Melodyne.

Cubase werkt zowel op een PC als een Mac

Groeten

Wachten op WaveLab 7.........
Die gaat op zowel Mac alsook op PC werken. En je kunt het meermaals installeren, dus dongle wisselen van de PC in de Mac of vice versa en klaar ben je.

Maar WaveLab 7 is er nog niet, en voor zover ik weet ook nog niet bekend wanneer wel. Als het ze bij Steinberg lukt misschien na de Winter Namm.
Je kunt zelf de status even checken op www.cubase.net

Heb je gezien dat dat programma wavepad 459 KB is.
Kan dus niet echt iets serieus zijn lijkt mij.

Wavepad is leuk voor snelle bewerkingen.

Trouwens, de grootte is zeker niet alles. Reaper komt in een 3.3 megabyte installer (inclusief demo song), maar is alles behalve speelgoed.

Wave editing is meestal iets wat je offline doet, dus ik denk dat je soundforge zonder problemen kan draaien in vmware of parallels.

Wavelab 7 komt ook voor OSX :okdan:

Dat zeg ik......gamm.........laat maar.

Wel geduld tot 2e helft 2010 (kan dus ook richting eind van het jaar worden). Maar dan heb je ook wat!
Daar komen dan ook weer de goedkope(re) Essentials en Studio versies van uit, dus je hoeft niet meteen € 500-600 te investeren! No worries!

Back