maq 16 sequencer doet vreemd

sunny pedaal

ALL (Anna Loog Lid)
hallo ,
pas aangeschaft heeft vreemd gedrag, ook na total reset:

rij 1 en 3 lopen gewoon van 1 tot 16, terwijl rij2 ( wat ik ook doe ) loopt van 9 tot16 en daarna van 1 tot 8.
alsof hij steeds 8 stappen voorloopt.
intern bestaat iedere rij uit twee printjes ( knoppen1-8 en 9-16 ), dus dacht ik " de kabeltjes zitten aan de verkeerde plugjes/ verwisseld".
echter dat kan niet ivm de lengte en vorm van de flatkabels ( 1 plug aan het moederbord en 1 op de helft v.d kabel en 1 op het einde van de kabel)
? wat nu , iemand dit euvel al eerder bemerkt, dan wel enige tips?
verder lijkt het ding het normaal te doen. softwareversie 3.0
reeds dank voor het meedenken

da's een ouwetje!
ik zou sowieso de software updaten (dat kost toch 25 euro of zo?)
zit de plug niet omgedraaid? ach wat, het zal toch geen hardware probleem zijn ?!
ding is gewoon van slag. ik zou nieuwe software proberen.

Leo, ik heb nog even rond gezocht op het net, maar ik kan eigenlijk erg weinig vinden over maqs die het niet goed doen, helemaal niet over dit probleem.

Ik heb ook nog even in de manual lopen neuzen en dit is het enige wat ik over deze flatcables kan vinden:

o Connect the 16 core flat cable leading to the control board and the three 10 core flat cables leading to the potentiometer boards. The 16 pin connector cannot be plugged in in a wrong way due to the "nose" on the connector. The red cores of the three 10 core flat cables have to point to the front panel if the red cores at the potentiometer boards point to the bottom (in case that the red cores at the potentiometer boards point to the top the red cores at the basic board have to point to the rear panel)

De laatste zin lijkt aan te geven dat de drie 10 core flatcables op twee manieren kunnen worden aangesloten, maar je gaf aan dat je dit al had bekeken.

@ Leo: Ik kan weinig vinden over een software update verder dan van 1.x of 2.x naar 3.0
Op de site van doepfer iig.

de huidige versie is 3.7 dacht ik; vanaf 3.5 (o toch 3.6) is een belangrijke functie toegevoegd, waarbij alle midi controller nummers kunnen worden aangestuurd (totaan 3.5 was er een beperkt aantal controllers te besturen en als'je dan net pech had dat de filter op jouw synth naar bv controller 62 luisterde, had je pech, kon je het niet aansturen.
versie 3.0 duidt erop dat je hier een maq van ik denk een jaar of 12, 13 oud (zeker) hebt gekocht.
maar goed, als die stappen 1-8 en 9-16 op 2 aparte bordjes zijn ondergebracht, lijkt het er toch op dat daar eits mis gaat. heb je er al aan gedacht om die 2 bordjes vanplaats te verwisselen?

gevonden:
de borden zijn op de een of andere manier verschillend.
door de prints ( 1 vd 6 waar de 8 draaiknopjes ( X6 = 48pots) opzitten) los te schroeven en te verwisselen deed hij het wel goed . dus de kabels verwisselen helpt niet ( dan wordt rij 1 rij2 en omgekeerd ) maar ik moest echt de printplaatjes uitwisselen. ( er stond zelfs een papiertje op geplakt" C" en D" , vrij improvisorisch, dus ik denk dat hiemand bij een vorige service beurt of zo gewoon de borden niet in de goede volgorde erin geschroefd heeft )
nou dat was wel even zoeken. lang leve de deductie en eenieder die erover heeft nagedacht , thanks!

en ja ik zal doepfer eens een mailtje sturen voor de nieuwe software ( en wat passende 10kA potmetertjes )
poeh,
( nou nog even de velocity van de g2 toets van de roland E56 repareren. misschien maar gewoon mee sturen naar jeroen, kom er erg lastig bij en denk dat de rubber kapot is )

ps grappig dat terwijl ik het type jij met dezelfde suggestie komt !

Back