hardware synth aansturen met software appregiatior

MadDonna

Juventus nieuwste fan
Hoi hoi,

Gezocht, maar mis blijkbaar de goede bewoordingen om de juiste dingen te vinden, wat zoek ik:

een software plugin, standalone programma waarin ik appregio's kan programmeren waardoor ik een hardware/software synth zonder appregio's kan aansturen zodat deze wel degelijk appregio's speelt.
Dus ik sla een akkoord aan en de plugin appregiator doet dan de triggering.

Bestaat dit?

arpeggiator

arpeggiator

Standalone weet ik er geen. Maar voor een host wel: Catanya, Eloquence en een kijkje op de site van xoxos.net is misschien ook interessant. Ik lees net dat Hypercyclic wel standalone werkt. Neem ook vooral een kijkje in de plug-in database van KVR. Mocht je Cubase draaien...Arpache SX is super.

In cubase heet dat volgens mij Apache (correct me if im wrong)
cubasearpacheafbeelding.jpg

als je cubase 5 hebt kun je het beste de sterk verbeterde arpache SX of Arpache 5 gebruiken, deze kan praktisch alles op arp gebied.

zie schermprint hoe het ertegenwoordig uitziet:
arp.jpg

Daarnaast heeft cubase 5 ook de beat designer, dat is een stepsequencer die op je op te nemen spoor kan lopen. In de demo's zie je het altijd gekoppeld aan de drumcomputer, maar het werkt natuurlijk net zo goed op je VSTI''s of je externe hardware synths. De term beat designer dekt dus niet de lading, aangezien je ook je bassynths of wat dan maar ook kan stepsequencen ermee.

Als je track af is kun je dan ook doodsimpel je stepsequenced patterns omzetten naar gewone midi tracks :) (geldt natuurlijk ook voor de arpache SX in cubase 5.

zie schermprint beat designer:
Cubase5_08.jpg

ja dat is echt een superfeature!

inderdaad,
ik heb zelf een gigantische hoeveelheid patterns aangemaakt die ik vaak gebruikte in mijn trance tracks. Aangezien je toch vaak voor de ondersteunende lijnen in een track hetzelfde ritme gebruikt is dit een enorme timesaver.

ook arp patronen kun je zo simpel opslaan, wat helemaal gaaf is als je die arppatronen ook nog realtime randomized met allerlei parameters, zoals panning, velocity, positie van de noten (zoals random foutjes, humanizing), swing factoren, noten in bepaalde toonladders genereren ongeacht wat je aanslaat, etc....

Ander voorbeeld: je pakt een arppatroon (of je maakt deze) en je stuurt de noot informatie naar de filter, dan heb je arpeggiated filters in je synthesizer :). (kan dus allemaal standaard in cubase).

nog een voorbeeld: Je maakt een mooi pattern in beat designer, deze zet je om naar een midi spoor, en deze sleep je weer in arpache SX. Dus met wat klik werk heb je dan een custom arp patroon gemaakt via de simpele interface van beat designer.

of te wel, je creativiteit op dat vlak is de enige begrenzing voor je arp patronen.

inderdaad superfeatures dus :)

Laatst gewijzigd:
in Logic en Live zit er ook een arp.

is me trouwens opgevallen dat het in Logic 9 wat simpeler geworden is.

nice peter, mss kan dat mijn probleem met de virus arp wel oplossen!

zeker de virus arp kun je makkelijk vervangen door een software arp, aangezien die toch vrij standaard is.

ik gebruik nooit de virus arp, altijd een software arp.

Back