Welke synth kopen? *1980* The Human League test ze en geeft advies

conso

Fold it
In een oude doos gevonden, en uit de tijd dat ik nog een kid was: een NME uit 1980, waarin the Human League (in de bezetting van voor 'Dare', dus met de Heaven 17 ego's er nog bij ) in een Londense synthwinkel een aantal synths test.

O.a. de Octave Cat, Yamaha CS-30, Arp Axxe komen voorbij...

Attachments

• Human League synthesizertest 1 van 2.jpg
    Human League synthesizertest 1 van 2.jpg
    328,5 KB · Bekeken: 107
  • Human League synthesizer test 2 van 2.jpg
    Human League synthesizer test 2 van 2.jpg
    332,8 KB · Bekeken: 88
leuk

dare was denk ik wel zo'n beetje de meest succesvolle plaat toch?
travelogue vond ik zelf erg leuk, dare trouwens ook.
ik kijk af en toe nog met plezier naar de reünie tour dvd. en zelfs de kinderen vragen vaak om human league in de auto.

Ja, Dare was de meest succesvolle, en ik vond de 2 eerdere Travelogue en Reproduction ook erg leuk.

Het verhaal achter Dare is ook bijzonder: de viermans Human League had voor het eerst een flink budget gekregen voor het opnemen van een nieuwe plaat. Zo ongeveer op de dag dat de opnames in een dure studio zouden beginnen stapten twee leden op, precies de twee dat bijna alles speelden! Die hadden heimelijk al plannen gemaakt om Heaven 17 te beginnen. Over bleven Philip Oakey en het lid dat vooral de visuals (lees: diaprojectors) bediende tijdens de optredens. In allerijl zijn toen een paar mensen gebeld die konden spelen, en even later kwam Oakey in de disco kwam die twee meiden tegen. Om ze te versieren nodigde hij ze uit mee te komen zingen. The rest is history, massaal succes.

Ik was tot een jaar of twee geleden regelmatig in Sheffield. Oakey schijnt daar nog te wonen, en niemand herkent hem...

Back