4 tot 8 sporen tegelijk opnemen

Dilago

Ouwe rot
Hoi,

Ik speel tegenwoordig drums in een band met gitarist en bassist. We nemen de gitaar en bas op met ieder 1 mic (xlr aansluiting) en de drums met 2 mics en het eindresultaat zijn 2 sporen (links en rechts) welke niet meer te bewerken zijn.
Nu, wat we willen is dat we de gitaar, bas en drums los overhouden en kunnen bewerken op een pc.
Moeten we een recorder aanschaffen die minimaal 4 sporen tegelijk registreert of zijn er nog goedkopere alternatieven? Graag jullie suggesties!

p.s. We willen perse alles tegelijk opnemen.

Dat ziet er goed uit Pepertje, dank je wel!

tascam heeft ook een paar leuke, net als korg,

Ook met minimaal 4 sporen tegelijk recorden?

Die zoom doet wel heel veel voor weinig geld.
Tascam en Korg is aanzienlijk duurder. Ik zou ook als ik jou was gewoon minimaal een 8 sporen zien te krijgen, zeker als je met een bandje iets wilt doen. 4 sporen is net de drumkit :P
Misschien kan je eens kijken naar rack-recorders. die gaan makkelijk tot 16 inputs tergelijk opnemen en 2dehands fostex , alesis of tascam rack recorders zijn niet zo heel duur meer.

Noem me eens een specifiek type als je wilt, want ik heb er geen kaas van gegeten.

Bedankt, de Tascam mx24-24 en Fostex D-160 vind ik niet en de Alesis HD24 is me veel te duur.

Als je een laptop hebt is het goedkoper om een geluidskaart te kopen op usb en dat is ook prima te doen. Denk ik dan he...)

heb nog ergens een adatrecorder liggen:
8 sporen digitaal 48khz, 16bit. gewoon op een super-vhs band
8 in / 8 uit
kost vrijwel niets

Mits je een computer niet vervelend werken vindt kun je natuurlijk ook altijd nog naar een Tascam US1641 of iets soortgelijks kijken.

Vermoed echter dat je een portable recorder wel zo lekker vindt werken. Geen gezeul en/of gepriegel met kastjes, voedingen en wat dies meer zij, maar lekker muziek maken. En dat later wellicht nog verder verwerken op de computer (hoewel de rauwe livesound ook wel lekker is, inclusief alle herrie, fouten, ruis etc.)

Bedankt voor de tips.

@ sunny pedaal, dat klinkt goed, want we nemen nu op met tape wat ons qua geluid uitstekend bevalt. Zijn de opnames die je maakt met die adatrecorder (per spoor) over te zetten naar pc en zo ja, wil je hem verkopen en voor hoeveel? Pm me anders even als je wilt.

@ Pepertje, ook die is me te duur, ik ben zo'n arme sloeber dat wil je niet weten.

Ik denk dat er onder 500 euro niet veel andere opties zijn.
Of je moet naar ouderwetse portastudiootjes op tape gaan kijken die je naar je PC bounced.

Firewire mixer naar laptop. Meest efficiente manier.

Phonic Helixboard 18 ik geloof zo'n 500 euro.

96 kHz FireWire interface for streaming 16 independent channels of audio to computer with zero latency
Pre/post setting for swapping USB 2.0/FireWire input channels sent to computer from pre-low cut, -EQ to post-EQ, post-fader
100+Tap 32/40-bit high-definition digital multi-effects
S/PDIF digital audio output
8 extremely low-noise mic preamps
Steinberg Cubase LE 4 digital audio workstation software included

Back