Yamaha CS-Series

Status
Please reply by conversation.

Kneelz

Reuzebonk
Ik ben op zoek naar een oude yamaha uit de CS- serie of een andere CV/Gate synth. Wie heeft er één te koop staan?

groet

Niels

van de (betaalbare) cs serie raad ik je de cs15 aan!
te vinden vanaf eur.500 oplopend tot eur.700.

zeer flexibel, uitgebreid en een erg leuke synth :)

1 van de goede kenmerken van de cs15 is dat je een extern geluid erdoor heen kan gooien (op mixer 1) en met mixer 2 alsnog een geluid te maken met 1 of 2 vco's. Vooral drums door het filter klinken goed...

o'ja de cs reageert net als de korg ms-serie op Hz-oct ipv CV-oct. Met je aansturing moet je hier ff rekening mee houden

Found it!

Found it!

Zaterdag ga ik kijken voor een yamaha CS10 (iets betaalbaarder voor me) voor 325 euro.

Ik zag trouwens ook nog een CS15D (225 euro) staan op MP maar das volgens mij weer een heel ander kaliber als ik het goed heb.

Daarnaast wil ik er een Lexicon MPX 110 FX bijkopen, zou dit een goede combinatie zijn met de CS10???

Groet,

Niels

Zaterdag ga ik kijken voor een yamaha CS10 (iets betaalbaarder voor me) voor 325 euro.

Dat is geen slechte prijs voor een mooie/goede cs10 :okdan:

Ik zag trouwens ook nog een CS15D (225 euro) staan op MP maar das volgens mij weer een heel ander kaliber als ik het goed heb.

De cs15D is een preset synth en een heel ander soort model dan de cs5, cs10, cs 15 en cs30

imo past de cs15D meer in het cs20m en cs40m rijtje qua looks en sounds. op deze modellen is geen extern in/filter in.

Daarnaast wil ik er een Lexicon MPX 110 FX bijkopen, zou dit een goede combinatie zijn met de CS10???

ik totaal niet bekend met lexicon effecten :bekdicht:

Vanmiddag ga ik 2 uur lang het Nederlandsche Autonetwerk trotseren om de CS-10 te bekijken en bij goed gevoel overnemen.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet

Niels

Ik Heb nog een Yamaha CS-40M. Die is heel mooi, zeldzaam en dus heel duur. Voor 1200 eurootjes mag hij van eigenaar verwisselen.

Staat ook op mijn verlanglijstje maar 1200 is me te gortig.

Zie wel dat de CS70 de laatste tijd sterk in prijs is gestegen ivm de CS80 helemaal niet te betalen. Mischien dat de CS40 ook aant stijgen is. Het zijn wel van die bakken uit de tijd dat Yamaha nog aandelen spaanplaat had.

Status
Please reply by conversation.
Back