van de (betaalbare) cs serie raad ik je de cs15 aan!
te vinden vanaf eur.500 oplopend tot eur.700.
zeer flexibel, uitgebreid en een erg leuke synth
1 van de goede kenmerken van de cs15 is dat je een extern geluid erdoor heen kan gooien (op mixer 1) en met mixer 2 alsnog een geluid te maken met 1 of 2 vco's. Vooral drums door het filter klinken goed...
o'ja de cs reageert net als de korg ms-serie op Hz-oct ipv CV-oct. Met je aansturing moet je hier ff rekening mee houden
De CS15D heeft twee synth delen: presets en een programmeerbaar deel. Klinkt erg dik, als ik plek had zou ik 'm zo weer kopen. 200 euro en een beetje is een redelijke prijs. Luister ook eens naar de track Porky Yammies (Yamaha's dus): http://www.simuze.nl/live/showprofile.php?username=pozor met twee lange CS15D solo's parallel (links en rechts). CS10 voor 325 is ook niet verkeerd.
Zie wel dat de CS70 de laatste tijd sterk in prijs is gestegen ivm de CS80 helemaal niet te betalen. Mischien dat de CS40 ook aant stijgen is. Het zijn wel van die bakken uit de tijd dat Yamaha nog aandelen spaanplaat had.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.