Triton LE vs Motif 6 vs Triton classic vs EMU XK-6

Ja, nou ja, t'hoef ook niet perfect. Maar de piano van de Triton LE viel mij zo tegen.
Dan denk ik, waarom brengen ze'm op de markt met zo'n klote geluid.

De rest klinkt wel goed van dat ding en't meest essentiele niet. Of ben ik nou gewoon
een pietje precies???

Van een beetje Yamaha psr klinkt de piano beter dan de Triton LE.

Nou ja, mocht je je motif aan mij willen verkopen voor veel te weinig....let me know *D

Als je deze geluiden wilt kan ik maar één synth aanraden. De Kurzweil. Een tweedehands K2500 hoeft niet al teveel te kosten. Kurzweil is doorgaans een stuk duurder dan de concurrentie, maar het is het geld meer dan dwars waard.

...dat kan natuurlijk ook :)

Zo'n Roland XP30 dan??
Of Yamaha S03 ofzo of een Korg X5D??

Zijn wel iets goedkoper maar daar hoef ik zeker geen kwaliteit van te verwachten??? :L

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Als je deze geluiden wilt kan ik maar één synth aanraden. De Kurzweil. Een tweedehands K2500 hoeft niet al teveel te kosten. Kurzweil is doorgaans een stuk duurder dan de concurrentie, maar het is het geld meer dan dwars waard.
Zag er een staan bij Cash Converters - (rotterdam-nieuwe binnenweg) voor 1400 euro !?!

It boils down to personal taste. Alle merken hebben hun pros en hun negs. Klein overzicht:

KORG
Algemene voordelen Korg - goeie support, "bekende" sounds, meest gebruiksvriendelijke interfaces.

Korg LE - Goedkoopste keuze. "triton" soundset betekend goeie strings, goeie pads, goeie synths, kutpianos. Sample optie
Korg Karma - Bizarre arpegiator/loop sectie, "triton" soundset betekend goeie strings, goeie pads, goeie synths, kutpianos. Geen sample optie.
Korg Studio "triton" soundset betekend goeie strings, goeie pads, goeie synths, beter pianos vanwege ingebakken EXB08 board (ook los verkrijgbaar voor andere Korg producten)

YAMAHA
Motif - "motif" soundset, betekend redelijke pianos, fantastische Orgels en Electrische pianos, mindere strings en pads matige sampler (maximaal 64mb) gebruiksonvriendelijk. Erg Duur!
S90 - "motif" soundset, uitstekende pianos (triple strike) fantastische Orgels en Electrische pianos, mindere strings en pads geen sampler.
Motif ES - Nieuw produkt in oktober, zelfde als motif + triple strike pianos en waarschijnlijk met ingebakken nieuwe orchestral board, meer sampler mogelijkheden (max 512mb)

Roland vindt ik wat achtergebleven de laatste tijd. De V-synth is wel ok, maar daar zijn de meningen verdeeld over.

Wat kurzweil aangaat denk ik dat deze een beetje overhyped is. Ok je heb een goeie sampler, maar met matige effecten, en je moet er een hele smak geld voor neerleggen. Bovendien zijn deze tamelijk gebruiksonvriendelijk (geen usb, maar scsi, weinig software voor te vinden, kleine gebruikersgroep)

Van EMU ben ik niet echt onder de indruk.

Origineel geplaatst door shappy1010
Wat kurzweil aangaat denk ik dat deze een beetje overhyped is. Ok je heb een goeie sampler, maar met matige effecten, en je moet er een hele smak geld voor neerleggen. Bovendien zijn deze tamelijk gebruiksonvriendelijk (geen usb, maar scsi, weinig software voor te vinden, kleine gebruikersgroep)

Overhyped? Helaas heb ik de K2600R verkocht. Enig pluspunt van m'n Triton ten opzichte van de K2600R was eigenlijk het toetsenbord, want die zat niet op m'n Kurz :D
Zowel de effecten als de klank van de Triton kan niet tippen aan die van de Kurz. Dat het een smak geld kost is misschien waar, maar je kunt nu eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Wat moet je verder met usb en software voor de Kurzweil? Surf eens naar Sonikmatter en kom tot de ontdekking dat er wel degelijk een grote gebruikersgroep is welke de Kurzen tot het uitersten willen drijven.

Ik heb gister de Korg Karma aan de tand gevoeld bij Feedback.
En dit word em voor mij.... :okdan:

Hij klinkt super en nou ja, voor de piano sounds kan er later wel een EXB01 in.

Ik wil een 2e handse na de vakantie, dus als er iemand tegen die tijd z'n Karma kwijt wil... :halleluja

Origineel geplaatst door Recto
Ik heb gister de Korg Karma aan de tand gevoeld bij Feedback.
En dit word em voor mij.... :okdan:

Hij klinkt super en nou ja, voor de piano sounds kan er later wel een EXB01 in.

Yoooooo! Goeie Keuze! Wilde hem niet meteen weer naar voren dragen als beste, maar mijn avatar veraad het weer :okdan: :okdan: :okdan:

Tenzij ik een vette Triton voor't zelfde geld op de kop kan tikken natuurlijk :walker:

Maar voorlopig wordt et de Karma met deze :duivels: kleur ;)

liep een aantal maanden terug bij feedback rotterdam binnen en zat op de motif 8 te pingelen, daarna op de triton en dacht damn... doe mij maar een motif, vond de triton echt een stuk minder power hebben...

Origineel geplaatst door Bosscher
liep een aantal maanden terug bij feedback rotterdam binnen en zat op de motif 8 te pingelen, daarna op de triton en dacht damn... doe mij maar een motif, vond de triton echt een stuk minder power hebben...

Dat ligt eraan wat je zoekt. Ik ben met je eens dat sommige motif geluiden beter klinken dan Korg, maar Korg heeft veeeel betere synthsounds, pads en strings. Bovendien is de motif erg duur. (Dat kan veranderen met de introductie van de motif ES)

Back