Thomann gaat Babelvis ROFL

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Viv Savage

Stamgast
Thomann heeft zijn website aangepast. Nu hebben ze "toneel piano's" (huh?) en "gewijde orgels" (gewijd aan wie? Zijn dit heilige orgels of zo?). Je kan tegenwoordig ook een zak kopen in plaats gigbags, en akoestiekbassen. En wat zijn "verst-koffers"? Bottleneks? Groeftasters? Vervormers, rieten voor rietenversterkers? 19" rekapparatuur?

Dit is al bijna zo lachwekkend als die Japans naar Engels naar Nederlands vertaalde handleidingen, of moet ik manualen zeggen?

Ik heb overigens alleen naar de afdeling keyboards en gitaren gekeken. Ik neem aan dat er nog meer juweeltjes van vage vertalingen aanwezig zijn.

rieten voor rietenversterkers?

Da's helemaal een vage, want riet in het Engels is straw (om te drinken) of reed (de plant). Dus er is geen enkel verband tussen "tube" en "riet". Als ze tube letterlijk vertalen komen ze op buis, en dat is juist goed, maar blijkbaar heeft iemand er dus bewust een heel ander woord ingezet.

Da's helemaal een vage, want riet in het Engels is straw (om te drinken) of reed (de plant). Dus er is geen enkel verband tussen "tube" en "riet". Als ze tube letterlijk vertalen komen ze op buis, en dat is juist goed, maar blijkbaar heeft iemand er dus bewust een heel ander woord ingezet.

Röhrenverstärker... maar zelfs google vertaald het goed...

ik heb wel gevonden dat röhren ook pijpen zijn

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back