wie knet deze ??ebay

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid

Attachments

• synth i-4_t.jpg
    synth i-4_t.jpg
    2,1 KB · Bekeken: 96
een kleine tip : als je op een ebay artikel een bod hebt gedaan, ga er dan geen reclame voor maken
zo drijf je de prijs op

en .. ik heb deze post verplaatst naar het juiste forum : interessante gear gevonden

dit is denk ik een van de obscuurdere Siels uit de jaren 80.
Ik herken de stijl (ik denk een Siel 600 of zo maar zeker ben ik niet)

Origineel geplaatst door matt second
een kleine tip : als je op een ebay artikel een bod hebt gedaan, ga er dan geen reclame voor maken
zo drijf je de prijs op

Das een goeie tip!!:duivels:

Da's de VEB Autmatisierungsanlagenbau Cottbus Tiracon 6V uit voormalig Oost-Duitsland. Het is een soort van Korg Poly-800/61 kloon, klinkt vrij apart, maar niet super diep of vet of hoe je het ook wilt noemen. Ik heb er hier eentje staan waar ik nog het één en ander aan moet doen (ze hebben nogal eens de neiging om stuk te gaan).

Attachments

• t6v.jpg
    t6v.jpg
    7,3 KB · Bekeken: 94
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Da's de VEB Autmatisierungsanlagenbau Cottbus Tiracon 6V uit voormalig Oost-Duitsland. Het is een soort van Korg Poly-800/61 kloon, klinkt vrij apart, maar niet super diep of vet of hoe je het ook wilt noemen. Ik heb er hier eentje staan waar ik nog het één en ander aan moet doen (ze hebben nogal eens de neiging om stuk te gaan).

He, dat glazen hoofd ziet er wel gaaf uit. Zouden die ook nog ergens te koop zijn, of is dat te 70ies? :)

ik ook niet

Dubbel..

Dubbel..

Ik lig er eigenlijk wel dubbel van.. een synth die vrijwel niemand kent.. en Zoë die heeft er gewoon weer eentje staan/liggen.. hehe.. ;)

Re: Dubbel..

Re: Dubbel..

Origineel geplaatst door CraZ
en Zoë die heeft er gewoon weer eentje staan/liggen.. hehe.. ;)

BOEMTjak.. ;)

Driedubbel..

Driedubbel..

Origineel geplaatst door CraZ
Ik lig er eigenlijk wel dubbel van.. een synth die vrijwel niemand kent.. en Zoë die heeft er gewoon weer eentje staan/liggen.. hehe.. ;)

LOL :D

Hmm, ik heb gisteren blijkbaar niet erg veel indruk op je gemaakt. ;)

Ik geef wel veel advies aan en werk zo nu en dan samen met Zoë, maar daarom ben ik nog niet Zoë. 8)

maaaruh ist wat ,....???

maaaruh ist wat ,....???

Origineel geplaatst door Boemtsjak

@ ok leuk niemand kent hem behalve Boemtsjak ,...
maar istwat ?
ik heb een evt bod gedaan en wil .....graaag..... wat info ....
dcos/vcos hoeveel
poly.mono
chips .....geen croky graag ,...
thnx sooooooooofarr

Re: maaaruh ist wat ,....???

Re: maaaruh ist wat ,....???

Origineel geplaatst door rondroyd
@ ok leuk niemand kent hem behalve Boemtsjak ,...
maar istwat ?
ik heb een evt bod gedaan en wil .....graaag..... wat info ....
dcos/vcos hoeveel
poly.mono
chips .....geen croky graag ,...
thnx sooooooooofarr

Het is een 6-stemmig polyfone bak met per stem 1 VCO (4', 8', 16' | saw, pulse, pwm | waveforms kunnen gelijktijdig gebruikt worden), 24dB zelf-resonerend lowpass VCF met Envelope en een VCA met Envelope. De Envelopes zijn op zich wel interessant omdat je zowel de tijden als de levels in kunt stellen. Er zitten 3 LFO's op, voor VCO-, Pulsewidth-, en VCF- modulatie. Ook heb je nog een HPF tot je beschikking en natuurlijk MIDI (deze bak komt uit 1987). Helaas reageert ie niet op CC-messages. :( Je patches kun je saven en loaden met de Tape Load en er zit verder nog een sequencer ingebouwd. Je kunt 32 patches kwijt in de Tiracon.

De klank is erg moeilijk te vergelijken met andere synths. Het geluid is niet al te krachtig, maar wel speciaal en zeker goed bruikbaar als klank voor ergens op de achtergrond.

Back