Yamaha DGX 620 Portable grand als midi controller gebruiken, hoe?

Shoarma

Gedeactiveerd account
Ik won overal in nergens , zie prof. Ik woon @werk
Hey, ik had een vraagje,

Hoe connect ik mijn Yamaha DGX 620 Portable grand naar de computer zodat ik hem als midi controller kan gebruiken?

Heb hem geconnected met een usb kabel, handleiding gelezen e.d maar krijg geen geluid? ik gebruik nu tijdelijk het programma pianissimo.

Hoe los ik dit op?

Mvgr, Shoarma

Zul je denk ik ergens in pianissimo moeten aangeven dat je usb de input is (driver, instelling?) en pianissimo de output.

Bericht door een moderator:
kies een betere topictitel

ok, ik heb nu geluid. maar hoe komt het dat mijn geluid zo sloom reageert? duurt minstens 1 a 2 seconden voordat ik geluid hoor nadat ik de toets ingedrukt heb.

Is usb1 niet geschikt voor midi?

ok, ik heb nu geluid. maar hoe komt het dat mijn geluid zo sloom reageert? duurt minstens 1 a 2 seconden voordat ik geluid hoor nadat ik de toets ingedrukt heb.

Is usb1 niet geschikt voor midi?

Zelfs postduif is geschikt, capabel en snel genoeg voor midi (moeten alleen die midi-to-duivenaars kabel nog ff op de markt gooien) maar als ik vragen mag, watvoor geluidskaart heb je? En hoe zijn de instellingen daar? Waar je mee te maken hebt is latency...zoek het ff op (hier op het forum ook veel topics over geweest)

Zelfs postduif is geschikt, capabel en snel genoeg voor midi (moeten alleen die midi-to-duivenaars kabel nog ff op de markt gooien)

gieren.gif

ok, ik heb nu geluid. maar hoe komt het dat mijn geluid zo sloom reageert?

Dat heet latency en kan opgelost worden door iets beters te kopen ipv je on-board geluidskaart of dat PCI-ding wat je eerder postte. Gebruik http://www.asio4all.com/ anders als een tijdelijke oplossing.

Het heeft werkelijk niets te doen met hoe je je MIDI-apparaat aansluit op je computer, omdat MIDI maar een maximale snelheid heeft van een 33k6 modem, en USB 1 is een aantal honderd keer sneller dan dat.

Nee hoor. onderwater is het 1500 m/s :)
(fuk, grapjes impact verloren gegaan door slechte research)

Back