midiplus

DraZtix

Nieuwkomer
weet ni of ik hier juist zit want het gaat nmlk over een midi keyboard

de Midiplus Origin 61 (cheap ding)
prod_img_0540068001233834155_ORIGIN61.jpg

het probleem begon sinds ik overgestapt was naar vista
(en de driver/software cd kwijt ben)

de drivers op de orginele website werken niet op m'n pc
het programma dat op de cd stond was ''piano suite'' maar dat vind ik ook nergens
ook zou hij vista ready zijn..

maar als ik hem gewoon insteek staat bij apparaatbeheer dat hij het usb apparaat niet herkend...

enige ideeën om deze toch te laten werken?

zou hem graag terug gebruiken want nu staat hij stof te vangen, wat ik zeer spijtig vind

dank U

Probeer eens de driver van de M-Audio Oxygen 61. M-Audio en Midiplus (en nog wat andere fabrikanten) delen veel hardware intern. Waarschijnlijk komt het allemaal uit dezelfde fabriek in China. M-Audio heeft voor de Oxygen 61 wel Vista drivers namelijk.

wat sowieso altijd werkt is een midi interface ertussen hangen zoals de UM-1G. Die is Vista compatible, maar kost wel 50 euro.

Midiplus heeft ook interfaces (36 euro) maar het lijkt me sterk dat die wél Vista compatible zouden zijn.

Jammer die driver issues. Ik begrijp niet dat producenten van midi controllers geen standaard usb-to-midi interface inbouwen die steeds dezelfde is.
Dan had je maar 1 XP-driver, Vista-driver, Mac-driver, Win2000-driver, enz. voor alle merken.
Ruimte zat om te differentiëren op functionaliteit, aantal knoppen/faders, robustheid, enz.

wat sowieso altijd werkt is een midi interface ertussen hangen zoals de UM-1G. Die is Vista compatible, maar kost wel 50 euro.

Midiplus heeft ook interfaces (36 euro) maar het lijkt me sterk dat die wél Vista compatible zouden zijn.

Jammer die driver issues. Ik begrijp niet dat producenten van midi controllers geen standaard usb-to-midi interface inbouwen die steeds dezelfde is.
Dan had je maar 1 XP-driver, Vista-driver, Mac-driver, Win2000-driver, enz. voor alle merken.
Ruimte zat om te differentiëren op functionaliteit, aantal knoppen/faders, robustheid, enz.

idd...

vraagje... blij met je microkorg? ik heb de XL

ben een beetje teleurgesteld met de grootte van de keys... beter de R3 gekocht...kost ietje meer...mja te laat... tenzij iemand een lekkere prijs wil geven voor m'n XL is nog geen 2maand oud

Back