Yazoo

Re: Yazoo

Origineel geplaatst door foxenberg
Ola,

Ik hoorde vandaag ineens weer eens 'don't go' van Yazoo. Echt een topnummer. Er rees bij mij gelijk de vraag: wat voor een synth gebruikte Vince Clark toen in dat nummer, klinkt echt supervet. Wie weet dat, of heeft enig idee?

Fox.

Volgens mij gebruikte Clarke veel de SCI Pro One en Prophet 5.
Heb ik ooit es in een interview gelezen, en is ook wel te horen.

Overigens: "Don't Go" is inderdaad een subliem nummer !! :okdan:

equate

In de video clip bespeelt ie dacht ik een SQC Pro One, je moet het nummer situation ook maar eens beluisteren, ook echt top!

Situation is inderdaad ook een vette plaat ja! Ik had allebei de maxi's in een grijs verleden. Ik d8 zelf dat ie op een memorymoog speelde ofzo. Volgens mij is 'don't go' uit 84 of 85, vandaar dat ik d8 dat het een Moog was. Van die SQC Pro One heb ik nog nooit gehoord. SQC zal wel voor Sequential staan? Echt onwijs vette geluiden komen daar dan uit, weer iets voor op mijn wensenlijstje 8)

Origineel geplaatst door Toon
In de video clip bespeelt ie dacht ik een SQC Pro One
* de zoemer klinkt...
in de clip van Don't Go zie je alleen een harmonium achtig apparaat waar Vince als Dr. Creep op zit te jengelen... :D
Origineel geplaatst door foxenberg
...Volgens mij is 'don't go' uit 84 of 85
je zit er 2-3 jaar naast, het was nl. 1982 ;)
had je jezelf nou maar ff 1 maand eerder aangemeld...8) zie * Classic Video Clip *

Laatst gewijzigd:
Re: Re: Yazoo

Re: Re: Yazoo

Origineel geplaatst door equate
Overigens: "Don't Go" is inderdaad een subliem nummer !! :okdan:

Heel juist, heb trouwens fijne herinneringen aan dit nummer. Heb toen m'n eerste keer ge...8) , helaas is ze intussen al lang 'gone' :(

Hey 6,

Als je dat clipje ooit nog eens ergens aanbiedt, wil ik hem wel downen hoor. Nostalgie ten top! 8)

N.b.: het is trouwens misschien sowieso een leuk idee om ouwe synthgerelateerde clips (zoals b.v. Yazoo, depeche mode enz.) op een site aan te bieden. Lijkt me tof. *D

loik idee nutuulk maar...

de locatie waar destijds de clips stonden, START2PRAY (500Mb space) is helaas sinds 2-2-2003 opgeheven... we hadden de laatste weken problemen met uploaden wat helemaal niet meer ging, zeer waarschijnlijk door het eerder 'misbruiken' van de up-limit :( tsja wat wil je ook als je in 1 maand tijd bijna 60 clips van zo'n 35MB gaat uppen en dan vervolgens horden met DSF'ers die weer gaan looien... 8)

andere locaties zoals bijv. lycos gaat ook niet echt lukken. naast een max van 1 clip en een beperkte download limiet (zal wel weer storm lopen qua bekijken) zal dit account binnen no-time worden opgeheven (is reeds eerder voorgekomen nl)
het was een hels karwei eind vorig jaar om al die clips te zoeken, voorbekijken, banners maken en uppen... ik vond het na 4 weken wel enough om eerlijk te zijn... en je moet altijd stoppen op het hoogtepunt... (erm...)

ik denk niet dat veel mensen het aandurven om een dergelijk 'project' te hosten... tjsa, het blijft nutuulk wel zwaar illegal :D

Nou euh... Ik wil me FTP wel ter beschikking stellen. Heb ook een domein, maar daar kan maar 25 mb op ofzo. En deze gebruik ik voor mijn eigen demoos. Wat ik wel kan doen is via mijn domein, de links naar mijn ftp leggen. Ik vraag me nl. af of het aanbieden van zulke oude muziek nog illegaal te noemen valt. Bovendien; hebben we het hier puur alleen over geluid of over videoclips? Dat laatste lijkt me nl. wel een strak plan (videoclips).

yep, lycos is niet meer wat het was. Mn'n site is vaak uit de lucht. komt misschien door de adult sites die vliegen als paddestoelen uit de grond.

maar , 't zou leuk zijn idd als er nog een soort herhaling kwam van die classic clip.:W

Ik blijf het zeggen, het gevoel dat ik bij die muziek kreeg uit die periode heb ik nooit meer. Jammer eigenlijk. Ik vind die periode gewoon fantastisch. Cheezy synthpop ik kan er geen genoeg van krijgen. Heerlijk.

Eric

Jeee..... een onderwerp over Yazoo. Cool ! Toen ik het nummer Don't Go voor het eerst hoorde en zag vond ik dat echt helemaal te gek. Ik ben toen volgens mij verslaafd geraakt aan synthesizer muziek...
De Euryhmics vond ik toen ook erg gaaf met het nummer Sweet Dreams.
En natuurlijk had je Depeche Mode, daar heeft Vince Clarke ook nog in gezeten. (luister naar Speak & Spell)
Trouwens ik heb ergens nog alle 12 inch platen liggen van Yazoo en Depeche Mode. Maar 'shit' ik heb geen platenspeler meer.
Wat vinden jullie eigenlijk van dat Erasure waar Vince Clarke nu in zit ?

Groet

Goos

Nou ik heb laatst nog in een blad gelezen dat ze weer een cd uitgebracht hebben met allemaal covers.
De inspiratie is zeker op....

Back