Vraag aan DX7s bezitter

Frau Holle

Nieuwkomer
Hallo,

ik heb hier een Yamah DX7s (zonder cartridge) staan waar blijkbaar het geluid niet van werkt.
Ik lees veel over dat de patches zonder rom-cartridge niet werken (ik heb al niewe patches via midi geladen, maar nog steeds geen geluid.) De Batterijspanning is in orde.
In de Zelf-Test-Mode zal normaal gesproken een sinus toon klinken. (zelf test mode: Edit + 16 + 32)

Zal er mischien een DX7s bezitter kunnen probeeren of deze toon in de Zelf-Test-Mode 'ZONDER CARTRIDGE' ook klinkt?
De zelf test wel naar de sinus toon afbreken (of daarvoor een Midi-patch-dump maaken) door uitschakelen omdat in een latere deel van de test ook het geheugen getest woordt en daardoor blijkbaar patches verdwijnen kunnen.

Ik hoop iemand kan dit voor mij testen, dan kan ik zeker zijn dat het geluid het niet doet en het niet aan rare patches ligd. Mischien heefd iemand ook nog anders een idee.

bedankt & groetjes

Frau Holle

http://www.sidsyn.com
http://www.myspace.com/firestartermusic

mijn dx7 geeft ook geen geluid, ook niet in de test modus.
nooit gehoord dat hij het wel zou moeten doen met cartridge ?

ik ga het van de week even proberen.

Ik zou het sowieso raar vinden. Bij romplers komt het nog wel eens voor dat je een patch hebt waarvan de waves op een externe cartridge staan, maar zo werkt een DX7(s) helemaal niet. Een patch heeft niet meer data nodig dan er in de patch zelf staat. En sowieso werden ze volgens mij altijd verkocht zonder cartridges.

MIDI Local staat uit? Dan kun je spelen wat je wil, maar dan hoor je niks. Sluit er eens een ander toetsenbord op aan via MIDI.

Doen de INTERNAL patches het wel? (zie knop naast CARTRIDGE)

Hallo, bedankt voor de antwoorden.

Koptelefoon heb ik al geprobeerd. Midi in/out werkt wel, maar ik ga wel even kijken of Midi-local uit staat. En ik probeer ook via een externe midi keyboard.
Ik denk ik heb op interne patches gesteld, anders vraagd hij ook naar de cartridge. En hij geefd ook de goede namen aan van de patches (die ik zelf via midi ingezet heb), van daar denk ik dat die patches we in orde zijn.
Ik heb helaas geen cartridge om het met deze patches te testen.

Kun iemand eventueel nog de testmode checken of iets te hooren is?

bij mij is via de testmodus niet te horen. midi werkt ook, alleen geen geluid.

ik denk dat we hetzelfde probleem hebben.
wel heb ik gemerkt dat de voeding af en toe wat ratelt en sputtert. ik wil de elco's en spanningsregelaars vervangen, wie weet helpt dat.

Nou, helaas geen geluk.
Midi Local uit of aan, via een externe Midi Keyboard. Helemaal geen geluid.
In de testmode gaat hij de VCA testen in 8 stappen, daar zal volgens mij een sinus klinken. Bij die 8 stappen hoor ik wel dat het gewoone (zachte) achtergrondruis met elke stap toenemt.
Als nog iemand verifiieerd dat bij hem wel de sinus klinkt dan ben ik tenmindste zeker dat de dx7s niet in orde is.

Probeer het ding eens te bestoken met sysex... werkte bij de mijne. Moe je wel ergens aan zette da ie da ontvangt, anders doe ie da nie.

Als je nie weet hoe da moet, google op sysex librarian of zoek hier effe op het forum naar DX7 rom's. Zijn zat draadjes over.

Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden?
Ik heb er ook zo een, met dezelfde gebreken.

Speelt goed via Midi out (incl. velocity, bend en mod wheels), accepteert changes via Midi-in.
Patches opnieuw geladen via een librarian, nieuwe batterij (test geeft 3.2 V aan)

Geen geluid via Out en Phones.
En natuurlijk staat het volume aan etc.

Back