Gezocht: Leraar in de synth ''technologie''

Ongeinspireerd

Nieuwkomer
Hey,

ik ben opzoek naar een leraar in de technischere kant van een synth (het gebruik van effecten, layeren, envelopes, LFO's etc.) Uiteraard is het betaald, en als er een geinteresseerd persoon me ook nog wat muziek-technische lessen kan geven (ben een autodidact uit de pianowereld, maargoed, verbeteren gaat voor alles.) zou dat helemaal perfect zijn.

Mij maakt het niet veel uit, maar het zou handig zijn als iemand geinteresseerd is dat hij of zij uit de buurt van utrecht komt (woon zelf in nieuwegein, 3 km van Utrecht af.)

Ik hoop snel een reactie te krijgen

En alvast bedankt.

Zoiets is uitstekend door zelfstudie te leren, bespaart je een hoop geld en je steekt er veel van op. Gewoon veel lezen op o.a. tijdschriften en fora.
Succes!

Ik geen geldwolf en doe het gratis.
Iedereen mag langs komen voor een lesje synth programeren. Er staat een redelijke modulaire synth met oscilloscoop, zodat alles wat je doet ook zichtbaar is.
Dus wil je weten hoe vco's, vcf's, vca's, lfo's, adsr's, ringmodulators, sequencers enz werken en samen werken. Stuur me een pbtje.
Ik weet niet zoveel als Rob Hordijk, maar kan je wel een heel eind opweg helpen.
Ik woon in Wijk bij Duurstede.

....Er staat een redelijke modulaire synth met oscilloscoop, zodat alles wat je doet ook zichtbaar is.
Dus wil je weten hoe vco's, vcf's, vca's, lfo's, adsr's, ringmodulators, sequencers enz werken en samen werken.....

imo is dit de beste manier om het te leren ..... :okdan:

Na de overgang van voorgebakken- naar modulaire synths vind ik geluiden maken veel leuker! Het geeft meer vrijheid, de verandering/het tweaken van het geluid is beter te horen en geeft een betere indruk over de werking van de module...

Mssn kan een Nord modular of een 2e hands Doepfer A-100 basissysteem een betaalbare oplossing voor je zijn?!?!?

Ik denk dat een modular (virtueel of niet) te moeilijk is voor een beginner. Ik denk dat een eenvoudige goedkope polyfone synth met hands-on controls (novation k-stations bijv.) een lagere leercurve hebben.

Ik denk dat een modular (virtueel of niet) te moeilijk is voor een beginner. Ik denk dat een eenvoudige goedkope polyfone synth met hands-on controls (novation k-stations bijv.) een lagere leercurve hebben.

Daar ben ik het niet mee eens.

Natuurlijk is het zo dat als je voor het eerst een grote modulair ziet, je door de bomen het bos niet meer ziet. Maar kijk je net iets langer, dan zie je de afzonderlijke modules. Je begint gewoon bij 1 module, leer wat die doet en ga naar de volgende module. En door de patchkabels, zie je wat er gebeurt. Dat is heel overzichtelijk, ik heb het ook zo geleerd namelijk.
Modulaire synths zijn dus bij uitstek geschikt voor beginners.
Nog een bijkomend voordeel is dat je modulair gaat denken en dat komt weer van pas bij de rest van de studio.

Ik geen geldwolf en doe het gratis.
Iedereen mag langs komen voor een lesje synth programeren. Er staat een redelijke modulaire synth met oscilloscoop, zodat alles wat je doet ook zichtbaar is.
Dus wil je weten hoe vco's, vcf's, vca's, lfo's, adsr's, ringmodulators, sequencers enz werken en samen werken. Stuur me een pbtje.
Ik weet niet zoveel als Rob Hordijk, maar kan je wel een heel eind opweg helpen.
Ik woon in Wijk bij Duurstede.

ik kom der aan hehe
7 uur my palace

Daar ben ik het niet mee eens.

Natuurlijk is het zo dat als je voor het eerst een grote modulair ziet, je door de bomen het bos niet meer ziet. Maar kijk je net iets langer, dan zie je de afzonderlijke modules. Je begint gewoon bij 1 module, leer wat die doet en ga naar de volgende module. En door de patchkabels, zie je wat er gebeurt. Dat is heel overzichtelijk, ik heb het ook zo geleerd namelijk.
Modulaire synths zijn dus bij uitstek geschikt voor beginners.
Nog een bijkomend voordeel is dat je modulair gaat denken en dat komt weer van pas bij de rest van de studio.

Toch denk ik dat je met een hands on synth, met knoppen voor ADSR en andere veelgebruikte modulatie bronnen/doelen, sneller leert dan dat je dit allemaal moet gaan patchen.

En je hebt de factor geld nog. Een klein polyfoon VA syntje kost hooguit een paar honderd euro, een modular kost per module vaak een paar honderd. Begrijp me niet verkeerd, ik wil niemand ontmoedigen om voor een modular te gaan, zou er zelf ook graag een hebben.

Toch denk ik dat je met een hands on synth, met knoppen voor ADSR en andere veelgebruikte modulatie bronnen/doelen, sneller leert dan dat je dit allemaal moet gaan patchen.

En je hebt de factor geld nog. Een klein polyfoon VA syntje kost hooguit een paar honderd euro, een modular kost per module vaak een paar honderd. Begrijp me niet verkeerd, ik wil niemand ontmoedigen om voor een modular te gaan, zou er zelf ook graag een hebben.
Kom maar langs, dan kan je het zelf ervaren.

Ik kies de modulaire zijde :).

Serieus, lees de eerste 10 lessen van synth secrets, download de G2 demo en je hebt voor jezelf een gratis cursus op een zeer hoog niveau. Begin idd bij de basisopstelling en breidt langzaam uit. Zo heb ik het ook geleerd. Eens je het principe Midi-input ==> brongenerator==> bewerking==>versterking doorhebt is het experimenteerkot te klein.

Hopelijk inspireren we de topicstarter met onze antwoorden....

Back