ik wil graag cubase (rec/play) kunnen bedienen vanuit mijn vocalbooth??

michielhemmer

Stamgast
Mijn situatie:

Ik heb een homestudio waarin ik ook een vocalbooth heb gemaakt.
Als ik mezelf wil opnemen is dat nu heel lastig omdat ik altijd heel gehaast (na het indrukken van de rec button) mijn vocalbooth binnen moet gaan, snel gaan zitten, koptelefoon op doen, gitaar pakken, goed gaan zitten, weten hoeveel kliks er nog komen en dan nog eesn goed spelen en zingen hahahaha.

Dit is dus niet zo relaxt want als je 1 foutje maakt kun je weer je booth uit lopen en alles weer goed zetten.
Het zo mooi zijn als ik via een midi floorcontroller of een goedkoop idee van jullie cubase zou kunnen aansturen in de booth.

ik heb deze op het oog (ik heb ook een podxt-pro dus zou ik hem daar ook voor kunnen gebruiken)... http://line6.com/footcontrollers/fbvexpressmkii.html

Kan je bijvoorbeeld ook een 2e toetsenbord gebruiken??

of misschien gewoon een nummeriek usb toestenbordje ? of een geheel toetsenbord extra, die je even omplugd als je de booth ingaat.

J96eDViSmJobD9C.jpg

niel: denk je dat zo'n nummeriek toetsenbordje aan te sluiten is naast een normaal toetsenbord? want dan zou het zeker de oplossing zijn!!

ik heb geen ipodtouch of iphone hahaha

weet iemand of je 2 toetsenborden tegelijk kunt gebruiken? (misschien via de usb aansluitingen)

Niet de goedkoopste oplossing, maar wel erg elegant en praktisch: Frontier Tranzport
http://www.frontierdesign.com/Products/TranzPort

Geeft je gelijk een hoop feedback terug via het display (geen idee of je vanuit je vocal booth kunt zien wat er op je scherm gebeurt), en geeft je nog net ff wat meer mogelijkheden dan start/stop/rec etc. Ohja, en draadloos, in jouw geval misschien een extra voordeel.

een goedkope netbook laptop en remote connect software?

kan je mooi alle functies bedienen.

edit: heb zelf trouwens een computersetup bestaande uit 2 screens en 2 keyboards en 2 muizen..
de computer zelf staan niet in de studio.

ik zat even te lezen over die frontier tranzport en dat is misschien toch wel het handigst voor mij (niet het goedkoopst haha) wireless!! dan hoef ik ook niet elke keer achter mijn drumstel weg te kruipen voor elke take en kan ik hem gewoon overal neerzetten waar ik bezig ben.

Het kan ook met een Korg nanokontrol, via USB aansluiten. Kun je alle transportfuncties van Cubase bedienen als het goed is.

Tranzport, geniaal ding. Zou niet meer zonder kunnen.
Helaas moet je een beetje opschieten, want het schjint dat de Tranzport uit productie gaat (onnavolgbare logica uit het Frontier kamp).
hanZ met de tranZport, klinkt logisch :-)

Ik veronderstel dat ze teveel problemen hebben met de homologatie overal ter wereld aangezien dit ding met HF radiogolven gaat.

IK heb hem binnen en hij werkt prima in cubase5 alleen gaat er 1 ding niet helemaal zoals ik dat wil weet iemadn wat ik hieraan kan doen?

Ik heb 3 bcf2000 voor mijn neus liggen waarmee ik mijn muziek afmix (24faders voor je neus lekker overzichtelijk). maar als ik de tranzport ook op mackie control zet gaat er iets niet goed.

De tranzport neemt de eerste 8 tracks over en de volgende 24 zijn voor de bcf2000's maar ik wil graag dat de tranzport gewoon samen met de bcf2000 de eerste 8 tracks deeld want nu kan ik niet meer de eerste 8 tracks regelen op de bcf2000???

iemand ervaring hier mee?

Handiger om de Tranzport niet op Mackie Control te zetten.

Ik heb de Tranzport en 1 BCF2000 (kan ook alle kanalen bedienen via de links-rechts scroll functie van de BCF. Tranzport gewoon als zodanig instellen, en alles werkt perfect. Ik heb ook nog een cc121 en alles werkt goed en luistert netjes naar elkaar. Alleen dus geen 2 verschillende apparaten in Mackie Mode zetten!

Nee, en sowieso werkt de Control implementatie minder handig dan de 'gewone' Tranzport bediening.

Back