het kleine analoge tijdperk

r2o

0906 d's een lekker synth
ik ben eigenlijk wel erg benieuwd wat andere mensen denken van het oud analoge tijdperk. en de perkt heid van het analoge aanbod. wat er van over is van al die oude synths over dertig jaar. Want dan is er bijna geen oude analoge synth meer te krijgen omdat er geen aanvulling meer komt met klanken wat daarop lijkt ( met karakter). kan je dan alleen nog maar 14 generatie moogs kopen? zijn er dan ook nog andere synths met specifieke klanken. vind zelf de synth van tegenwoordig wel erg 21 eeuw klinken.

Laatst gewijzigd:
Er worden nog zat nieuwe analoge synths gebakken. Maar dat maakt niet uit, joh, over 30 jaar spelen we geen synths meer want dan is het al 2012 geweest en zijn de poolkappen gesmolten en is Nibiru allang op de Aarde gecrashed.

Over 30 jaar ben ik oud en wie weet leef ik dan niet meer, dan ben ik zelf vintage en komt er ook geen geluid meer uit...

Over 30 jaar ben ik oud en wie weet leef ik dan niet meer, dan ben ik zelf vintage en komt er ook geen geluid meer uit...

dat is nou net wat ik bedoel!!!!! ;)

Over 30 jaar is iedereen doof van die @$%#^ - Ipods en hoort niemand meer het verschil tussen software en een analoge synth.

(Wat? Horen ze dat nu ook al niet? Oh, nou ja....)

Ben je wel vet veel waard als je genoeg gehyped wordt.

Er worden nog zat nieuwe analoge synths gebakken. Maar dat maakt niet uit, joh, over 30 jaar spelen we geen synths meer want dan is het al 2012 geweest en zijn de poolkappen gesmolten en is Nibiru allang op de Aarde gecrashed.

ik bedoel dus dat 70er en 80er synths er beperkt zijn. dus ondanks dat de polkappen gesmolten zijn en ik ben verhuisd naar spanje dat het geluid van dit soort syths niet meer tekrijgen zijn. of zou electonische muziek toch dus een kleine hype zijn die maar 30 jaar duurt. WIJ ZIJN DUS ALTO"S hier op het forum. uit stervend ras dus.

of is iedereen hier zo egocentrische om zijn eigen buit binnen te slepen door alleen maar een beetje populistische te reageren.

:slotje:

ik bedoel dus dat 70er en 80er synths er beperkt zijn. dus ondanks dat de polkappen gesmolten zijn en ik ben verhuisd naar spanje dat het geluid van dit soort syths niet meer tekrijgen zijn. of zou electonische muziek toch dus een kleine hype zijn die maar 30 jaar duurt.
Hoezo, electronische muziek kun je ook met niet-analoge synths maken?

Hoezo, electronische muziek kun je ook met niet-analoge synths maken?

nee. ik vind van niet. je bedoeld laptop muziek. electronische muziek maak je met electronische instrumenten daar hoort toch geen beeld scherm bij. maar als jij dat vind is het natuurlijk goed!!!!

nee. ik vind van niet. je bedoeld laptop muziek. electronische muziek maak je met electronische instrumenten daar hoort toch geen beeld scherm bij. maar als jij dat vind is het natuurlijk goed!!!!

brilliant

nee. ik vind van niet.
Toch ironisch, denk je niet? Zit je daar in de jaren '70 Kraftwerk en Jarre helemaal grijs te luisteren omdat je zo'n futuristische klanken hoort die je nog nooit eerder bent tegengekomen, maar eis je 30 jaar later wel dat dat soort futuristische muziek alleen maar met apparatuur van 30 jaar oud gemaakt mag worden.

je bedoeld laptop muziek
Er zit nog een hoop tussen een laptop en een antieke analoge bak. Verbreed je gezichtsveld eens.

electronische muziek maak je met electronische instrumenten daar hoort toch geen beeld scherm bij
Een computer is zo elektronisch als 't maar kan.

Juist omdat mensen zich er geen zak van aan hoeven te trekken wat er voor "regeltjes" verzonnen worden over "dit mag wel en dit mag niet"; dat houdt 't juist leuk.

Constrained art can be fun, constrained thinking isn't.

R20 ik snap je vraag ook niet helemaal...

Juist op dit moment zien we de terugkeer van de de mannen van het eerste uur: Peter Vogel (Fairlight), Dave Smith (Sequential), John Bowen (SC, Korg, CW, S|C, Zarg).

Komen die met analoge synths? Nee. Luister eens naar de Solaris van JB... Amazing.
Analoog? In principe niet maar er is meer dan analoog. (Ik heb een Memorymoog, een Formant, Mellotron, SC Multi-Trak, Tr808 en meer zooi gehad.)
Het wordt alleen maar mooier, nooit meer stemmen, total recall.

Warner

Toch ironisch, denk je niet? Zit je daar in de jaren '70 Kraftwerk en Jarre helemaal grijs te luisteren omdat je zo'n futuristische klanken hoort die je nog nooit eerder bent tegengekomen, maar eis je 30 jaar later wel dat dat soort futuristische muziek alleen maar met apparatuur van 30 jaar oud gemaakt mag worden.

Die laat ik niet lopen. Kraftwerk heeft VIJF jaar geïnvesteerd voordat de MIX uitkwam om ALLE analoge geluiden in de Synclavier te stoppen.
The Mix en de Duitsche Mix waren Komplett Digital

We gaan door kerel, die oude zooi was ooit leuk...

Warner

Die laat ik niet lopen. Kraftwerk heeft VIJF jaar geïnvesteerd voordat de MIX uitkwam om ALLE analoge geluiden in de Synclavier te stoppen.
The Mix en de Duitsche Mix waren Komplett Digital

We gaan door kerel, die oude zooi was ooit leuk...

Warner

Sta mij toe dat ik deze niet laat lopen: the Mix is ook hun eerste echte kut plaat, dus het bewijst weinig.

Verder denk ik dat de topic starter over 30 jaar lacht om z'n naïviteit van nu. Mitst hij niet vroegtijdig sterft aan een overdosis van dat goedje dat 'ie nu gebruikt.

Die oude zooi is nog steeds leuk. Maar geen verplichting of noodzaak. De muziek staat of valt er niet mee. Je synthrack wel. :D

Het allerbelangrijkste is en blijft altijd wat je er mee doet, niet het apparaat zelf. Ik bedoel maar, kijk binnen dit forum. Mensen als een Unic die kan je een bontempi hit organ geven en die maken er nog iets prachtigs mee, terwijl je dan ook van die randdebielen als een Nicolas 2000 hebt die met een CS-80+Odyssey+Memorymoog nog steeds oersaaie dunne deuntjes zouden voortbrengen.

En als er klanken zijn die men over X jaar echt onmisbaar acht, zullen er dan zeker nog apparaten zijn die ze kunnen produceren. Of iets gelijkaardigs.

maar ik als verzamelaar vind die oude apparaten erg leuk hoor, dus laat je vooral niet tegenhouden als je ze nog in huis hebt en het gevoel hebt een overjaarse hippie te zijn. Je hebt soortgenoten.

Back