SDS400 trigger hoorbaar door audiosignaal

rhodes

Rhythmatic Movements
Als ik mijn SDS400 trigger, met trigger signaal, dan hoor ik die terug door mn tom sounds heen!?

Een lelijke tik, die vooral naarboven komt als ik de noise wegdraai door de balance naar voice te draaien. 9 van de 10 keer hoor je em.

Eerst dacht ik dat het aan mn trigger signaal lag (uit mn midi2sds), maar ik hoor em ook als een drum sample als trigger gebruik, dus daar ben ik nog niet zeker van.

Getest op alle 4 de tom inputs, maar het is bij alle 4 hetzelfde..

btw, ik heb het dus niet over de ingebouwde click die je met de clicklevel regelt.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Je bedoelt vast de sensitivity control.
Destijds heb ik deze toen ook aangepast maar dat maakte niet veel uit, zal nog eens uitproberen.

Heb inmiddels van een ander forumlid gehoord dat hij precies hetzelfde probleem heeft.

Dat het trigger signaal door lekt in de audio vind ik vreemd, dit zou toch echt ontkoppeld moeten zijn..

Vandaag even een opname gemaakt van de sds-400 getriggerd door mijn midi2sds unit. (zie bijlage)

Bekijk bijlage Simmons SDS400 clicks.mp3

Als je alleen de balans naar tone draait, dan hoor je de click.
Zodra je de balans richting noise draait, hoor je t niet meer.
De trigger intensity aanpassen geeft geen verschil kwa clicks.

Zou het kunnen dat de click gewoon toch in de generatie van het tone zit?

Zoals dat gebeurd als een waveform niet gereset wordt bij elke trigger. (Korg ER1 heeft dit bijv.)

Zou iemand ter vergelijking een opname kunnen posten van zijn sds-400 (of 200 800)?

Back