AMT 8 drivers mac

Devon-Miles

Ouwe rot
Hello,

Ik heb onlangs een AMT8 gekocht. Heb een geleende MT4 gebruikt die wordt weergegeven in mijn midi apparaten. De AMT8 echter niet, nou werkt het verder wel in ableton, kan kanalen selecteren etc, usb lampje werkt. Ik vraag me dus af of de drivers hetzelfde zijn of verschillend? Wil natuurlijk weten of dit helemaal ok is eer ik aan de slag ga just to be sure.
Het blijkt best verdomd moeilijk te zijn om aan die drivers te komen, de meeste links zijn inmiddels weg

Greets,

Ammer

ik had inderdaad vernomen dat ze in logic zaten alleen gebruik ik nu nog geen logic omdat ik liever in combinatie met ableton live en xone 4d mijn muziek wil uitwerken.
kun je de drivers van logic apart pakken en ergens in een folder zetten?
de drivers die op het net staan ( ik begrijp dat de AMT8 / Unitor en MT4 dezelfde family drivers hebben) allemaal voor power pc zijn ipv intel

verder moet ik wel zeggen dat alles werkt in ableton , ik was alleen benieuwd of het icoontje van de AMT8 ook in mijn midi setup zou moeten staan bij devices ( niet in ableton maar bij mac settings ) ik heb nu alleen een AMT 4 icoontje staan maar ik lees idd dat de drivers hetzelfde zijn.

nog een volgende vraag, misschien moet ik daar even een nieuw draadje voor openen of laten modden.

Alles aangesloten en werkende alleen vind ik het vreemd dat de midi in lampjes op de AMT8 voor zowel de RS7000 als de MS2000 blijven branden. Dit betekent dat deze apparaten midi data uitsturen terwijl alles stop staat. Ik heb de handleidingen er op nagelezen en alle midi toestanden aangepast maar ze blijven midi uitsturen. Wat voor data zou dit kunnen zijn, en wat zou ik aan of uit moeten zetten in deze apparaten?

Verder werkt alles in ableton, nu alleen nog een 30'' scherm in de toko

Laatst gewijzigd:
Devon Miles: Die active sensing kan je stoppen (lees: filteren) via de applicatie Unitor8 control

wat ik wel niet snap, is dat er maandelijks iemand de drivers zoekt ... op dit forum.

de laatste versie hier is universal:
EmagicUSBMIDIDriver.plugin version 2.3

ik heb laatst een AMT8 gekocht, werkt zonder installeren meteen op zowel de imac als de macbook pro + logic 8. het is een wat oudere interface, maar werkt perfect

dat is echt geen waar..

enerzijds uit eigen ervaring, anderzijds getuige het feit dat elke maand een draadje opduikt die vraagt om die drivers, zoals eind augustus:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=116183

zelfs een draadje waar ik hetzelfde beweer (dat het in OSX ingebakken zit) in 2007
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=78990&highlight=unitor+driver

beetje raar verhaal.. zou eens moeten testen op een verse install, toevallig moet ik dat doen 1 dezer dagen dus ik weet het te zeggen!

wat ik wel niet snap, is dat er maandelijks iemand de drivers zoekt ... op dit forum.3[/I]

Dat komt omdat mensen deze interface graag willen gebruiken maar Apple de benodigde drivers niet ter beschikking stelt. De driver zit ALLEEN bij Logic Pro (en misschien ook wel bij FinalCut Pro). Hij wordt helaas niet standaard door OSx of Windows herkend.

Persoonlijk vind ik dit nog steeds een van de beste midiinterfaces die er zijn.

hebber hier 3 die toch hun best doen..

toch vraag ik me af of de motu's van vandaag niet beter zijn.

Vroeger werkte ik op Atari en had altijd super timing. Toen ik overstapte op mac was dat even slikken (ik gebruikte een Opcode studio 4). Ook midi-dinsync was een drama.

Toen kwamen de Unitor en AMT uit en toen was het weer feest. Vanaf dat moment heb ik nooit meer midiproblemen gehad. Superstrakke timing en ook dinsync loopt als een zonnetje. Ik heb af en toe wel een een Motu midi interface gebruikt wat ook prima werkte maar ik hou het toch bij mijn Unitor, AMT en 2 MT4's ;)

heb inmiddels even gekeken met de unitor software. het enige wat je kan doen om het veelvuldige geknipper tegen kan gaan volgens de software is de led brightness op 1 of off zetten. het wil dus zeggen dat het verder niks betekent.
qua setup is dit voor mij de eerste keer dat ik alle midi en audio via ableton ga doen, voorheen was mijn rs7000 (al vanaf dat die uitkwam en aankocht) het hart van mijn studio. ben geen midi noob maar kreeg bijvoorbeeld een anatek smp16 niet fatsoenlijk aan de praat, was ook weer via een mt4 naar mijn computer. ik had er dus de balen van en dacht fok it ik koop gewoon een amt8 (mt4 is te minimaal voor al mijn gear)
dit werkt voor zover simpel en uitstekend!!
nu nog even een nieuwe fatsoenlijke legale ableton 8 aanschaffen en mijn nieuwe avontuur kan beginnen

en ja ik heb ook nog steeds een oude atari mega st staan, poepstrakke midi idd

Back