Electro 3 koppelen aan masterboard via midi

Twannie

Ingeburgerd
Ik kom er niet uit. Ik heb sinds kort een NE3. Daarnaast gebruik ik als masterboard een Roland RD170. Ik wil de Rhodes sounds van de NE3 (via midi) op mijn RD spelen. Tegelijkertijd wil ik op mijn NE3 de Hammond sounds gebruiken.

Zit nu al een tijdje te klooien maar kom er niet uit. Ik krijg via het MIDI masterkanaal (1) gewoon de sounds van de NE3 te horen als ik op mijn RD speel. Maar zodra ik switch naar een andere sound op mijn NE3 dan hoor ik die meteen ook op mijn RD. En das nu net niet de bedoeling.

Volgens mij een beginnersvraagje maar ik hoop op goede hulp van jullie.

Het antwoord is simpel: de Nord Electro is geen multi sound instrument! Slechts één tegelijk...
Alleen het orgel kan via twee keyboards bespeeld worden, zoals veel orgels dat hebben.

Wil je wel twee (of meer) geluiden gebruiken, dan moet je voor een Nord Stage gaan.
Of had je gedacht dat er geen verschil zou zijn tussen beide platformen?

Wout

Mijn hemel, hier baal ik van. Noem het naief maar ik dacht dat sinds 1840 de synths standaard multitimbraal waren. Had hiervoor een Roland VR760 (V-combo, ook met prima Hammond sounds) en daarop was het geen enkel probleem om 2 sounds tegelijk te spelen...........Dat maakt de NE voor mij ineens een stuk minder interessant (ondanks de heerlijke sound), in mijn live setup gebruik ik juist Rhodes en Hammond tegelijkertijd. Nu moet ik de Rhodes uit m'n RD170 gaan halen (en daar word je niet vrolijk van)...........kolere.

Ja.. Superzuur man!
Is wel een redelijk bekende beperking van de NE3. Ook op dit forum al genoemd...

Back