Kabel voor Guillemot ISIS kastje

quintes

Nieuwkomer
Hallo, ik ben nieuw hier. Quintes is de naam.
Laatst heb ik een Guillemot-Isis gekocht, een soort audio interface, om meersporig geluid op te nemen op je pc. Maar... Ik heb alleen de kabel niet kunnen bemachtigen die het kastje verbinden moet met de bijbehorende geluidskaart in de pc. Deze kabel is uitgevoerd met 44 pins Male/male stekkers. Ik heb op internet gezocht, maar ik kom er niet echt uit. Heet zo'n ding nu HD44? of SD44H? En? Wie heeft er misschien nog eentje liggen...

Als ik deze foto zo bekijk is het gewoon 25-polig D-sub. Of bedoel je niet deze stekker?

rackback.gif

Ik hoop voor jou dat dit een ander toestel is dan dat ik ooit had:
http://www.harmony-central.com/Events/WNAMM99/Guillemot/Maxi-Sound-ISIS.html

Ik heb ooit dat onding gekocht via de koopjeskrant, en uiteindelijk nooit degelijk kunnen gebruiken. Tot zover ik weet bestaan er geen drivers voor XP en ben je genoodzaakt om te werken in Windows Millenium (!!)...

Ik vrees dat het toestel al lang in het containerpark is gedeponeerd, inclusief kabel...

waar lees jij waar wij dat lezen?
wilde gewoon even aangeven dat dit een schandalige actie was Guillemot. Volgens mij was Mathieumaes er ook niet zo over te spreken...

Ach een keer houd het op toch? Schandalig? Je bedoeld dat als je over 80 jaar in je kist ligt dat ze de nieuwe drivers naar je begraafplaats opsturen?

Kom zeg.

En volgens mij zijn het geen normale kabels. Als het goed is zijn ze flink beschermde kabels. Ik heb ook zo'n oude GINA kaart van echo en dat was ook geen normale kabel.

Trouwens prima kaart die Isis. Heb er ooit zeer vette mixen mee gemaakt zien worden met alleen analoge mixert.

:doei:

Ik heb in het verleden ook een ISIS gehad. Verschrikkelijk apparaat. Drivers waren bagger. Hoge latency, zelfs een onboard geluidskaart deed het nog beter.

Inderdaad alleen Windows 95/98 drivers beschikbaar. Toen Windows XP uit kwam bleek dat Guillemot het apparaat niet slim had ontworpen, waardoor er geen XP drivers mogelijk waren. Dat liet Guillemot mij in een mail weten.

Destijds snel weer verkocht.

Ach een keer houd het op toch? Schandalig? Je bedoeld dat als je over 80 jaar in je kist ligt dat ze de nieuwe drivers naar je begraafplaats opsturen?

Uiteraard houd dat een keer op, maar Guillemot liet het toen wel erg snel afweten.

Maar om even ontopic te blijven, de kabel die je er van originele bij kreeg was inderdaad een vrije dikke afgeschermde kabel. Een standaard kabel zou voor evt. storingen kunnen zorgen.

Laatst gewijzigd:
Ik heb in het verleden ook een ISIS gehad. Verschrikkelijk apparaat. Drivers waren bagger. Hoge latency, zelfs een onboard geluidskaart deed het nog beter.

Inderdaad alleen Windows 95/98 drivers beschikbaar. Toen Windows XP uit kwam bleek dat Guillemot het apparaat niet slim had ontworpen, waardoor er geen XP drivers mogelijk waren. Dat liet Guillemot mij in een mail weten.

Destijds snel weer verkocht.

Uiteraard houd dat een keer op, maar Guillemot liet het toen wel erg snel afweten.

Maar om even ontopic te blijven, de kabel die je er van originele bij kreeg was inderdaad een vrije dikke afgeschermde kabel. Een standaard kabel zou voor evt. storingen kunnen zorgen.

Juist, ik had dat ding pvd drie maanden ofzo toen we een nieuwe computer kregen (net weer iets duurder als die kaart) met nieuwe windows en toen was het einde oefening voor de maxi studio. :doei:

Echt een stelletje cocksuckers daar bij Guillemot. Ik koop nooit meer iets van ze.

Kabel Guillemot Isis

Kabel Guillemot Isis

Ha, reacties, leuk..
Nee, die 25 pins kabel staat inderdaad afgebeeld op de verpakking, in de handleiding e.d. maar op het kastje zit toch echt een 44 pins, net zo als op de kaart in de pc. En je, ik gebruik hem onder Win-ME.
Ik ben de kabel nu zelf aan het solderen. Hopelijk staat alles 1:1...:frons:

Vertel nog hoe het afloopt..
Groet Quintes

Guillemot isis kabel

Guillemot isis kabel

Helaas... Ik heb zitten solderen alof mijn leven er van af hing..
88 soldeerpitjes keurig aan de draadjes (44x2) 1:1, maar het mocht niet baten. De kaart is goed geinstalleerd, de software draait goed, maar de 8/4 unit wordt niet herkend. Waarschijnlijk zitten er in de kabel gedraaide draadjes... Wie heeft er een schema van deze kabel? Of.. Wie heeft er zo'n kabel te koop? Ik geef het een maand de tijd, anders zoek ik iets anders. Ik moet eigen nummers (songs) opnemen. Maar omdat ik nogal negatieve berichten hoor over deze kaart, is mijn enthousiasme wel iets afgenomen. En toch.. Ik geloof er nog in.
Quintes

Mijn kabel werkt niet, maar...
Toch zeer goed nieuws.. Sander heeft er nog eentje liggen en die mag ik hebben!
Ik dacht al dat het einde verhaal was, maar er gloort hoop aan den horizon.:biertje:

Ik heb Sander onmiddellijk gestalkt met verschillende e-mails, maar volgens mij is er niet een aangekomen. Ik heb zelfs (per ongeluk) Wél gereageerd op de mail, terwijl het volgens mij officieel via dit forum moet.. Nu Bij deze.
Super Sander! Als je hem hebt gevonden dan hoor ik het graag.

Quintes

Vreemd, trouwens...
Ik werk nog steeds met dat ding :D
Waarom moet ik veranderen?
De betreffende PC draait inderdaad Win98 en meer dan alleen audio resgistratie doe ik er niet mee.

Maar ja, wie ben ik?
Zit nog steeds op CuBase V 1.0 :D

Wout

Back