voice recordertje/dicta phone

boeklanoei

Ouwe rot
Ben opzoek naar een voice recordertje/dictaphone.
Niet echt iets duur of extreem of zo.
Beetje geheugen (of uitbreidding mogelijkheid) zou niet verkeerd zijn.

Gewoon om een beetje vlug en redelijk goed ideetjes te kunnen neuren, praten of zingen. Niet met een bandje of zo, liefst gewoon 500-2 gb geheugen of zo. Iets wat makkelijk werkt en stabiel en klein en licht zijn. Zonder kabel gehannes enz, denk ik.
Iets waar ik nog meer aan zou moeten denken?

Budget: 10-60 euro's.

Ik zou gewoon zon cheap-ass mp3 spelertje kopen....daar zit die functie ook op.....kan je ook nog muziek luisteren en ben je voor 10/15 euro klaar.

ik zag vd een leuke in ALDI krantje rond die prijs, met ingebouwde mic
je hebt ze ook van olympus in die prijsklasse,
en kijk bij CONRAD

En je telefoon dan? Meeste foons hebben heutzutage een opnamefunctie....

Dat is em nu juist.Zo'n telefoon zit je met sim en kun je niet over kopieren enz naar je nieuwe mob. En das allemaal een doffe ellende. Ik moet iets hebben wat ik gewoon lang mee kan doen en waar eventueel heel veel geheugen al in zit (paar 100 mb tto 1 GB) of zo.
merk maakt me niet zoveel uit. Moet middels een microfoontje kunnen gaan ja.

Onzin. Ja, het kan zijn dat de bestandstypen tussen gsm's niet overeen komen, maar het stikt online van de file converters. Ik heb van dat soort memo-opnamen van een sony uit 2003 nog op mijn pc staan en die kan ik zo terugluisteren.

Dat is em nu juist.Zo'n telefoon zit je met sim en kun je niet over kopieren enz naar je nieuwe mob. En das allemaal een doffe ellende. Ik moet iets hebben wat ik gewoon lang mee kan doen en waar eventueel heel veel geheugen al in zit (paar 100 mb tto 1 GB) of zo.
merk maakt me niet zoveel uit. Moet middels een microfoontje kunnen gaan ja.

Meeste telefoons slaan een audiobestand op, op het interne geheugen of bv op micro-SD. Via usb je telefoon aan de computer of je memory-kaartje in je pc of andere telefoon en je kan de bestanden overzetten. Enige probleem is dan inderdaad nog dat niet alle telefoons in gangbare formaten opslaan. Aan de andere kant (mocht je nu een telefoon hebben waar die functie niet opzit, of die daar minder geschikt voor is), een nieuwe telefoon kost flink wat meer dan een goedkoop opname apparaatje..

Meeste telefoons slaan een audiobestand op, op het interne geheugen of bv op micro-SD. Via usb je telefoon aan de computer of je memory-kaartje in je pc of andere telefoon en je kan de bestanden overzetten. Enige probleem is dan inderdaad nog dat niet alle telefoons in gangbare formaten opslaan. Aan de andere kant (mocht je nu een telefoon hebben waar die functie niet opzit, of die daar minder geschikt voor is), een nieuwe telefoon kost flink wat meer dan een goedkoop opname apparaatje..

Dat zeg ik, Gamma. En file converters zijn er nogmaals genoeg te vinden, voor de gekste formaten. En telefoons duur? Gewoon je abonnement na 1 of 2 jaar verversen!

Back