Digidesign Digi 003 Control Surface icm met uitbreiding

RVL

Stamgast
Mensen,

Voor mijn postproductie studiootje heb ik het volgende op het oog.
De Digidesign Digi 003 Control Surface, echter zitten hier maar 4 preamps op. Dit wil ik eigenlijk uitrbreiden met nog een digirack 003 voor het gebruik van meer mic-inputs.

Van deze 2 weet ik dat ze goed met elkaar praten.
Hebben jullie andere suggesties ?

Andere goede pre-amp die ik zonder problemen in deze setup kan opnemen?
Of wellicht andere setup.

Persoonlijk vind ik de pre-amps van de Digi 003 niet echt goed. Ik werk zelf met Protools 8 M-Powered, Ik heb hier meer keus in de interface die ik wil gebruiken, en dus ook welke pre-amps. Met de 003 kan je ook wel andere pre's gebruiken. Maar de pre's van de 003 zijn altijd aanwezig en nemen dus ook 8 ingangen van 18 in gebruik met de line in, en heb je hier onnodig voor betaald. En zeker als ook nog eens de Rack versie ernaast koopt. Ben niet helemaal op de hoogte of de pre's extra inputs zijn naast de line in.

Dus mocht je perse qua software niet de LE versie nodig hebben. Dan zou ik voor MP gaan als je qua interface en pre-amp's meer kwaliteit wilt.

En wil je toch voor LE dan zou ik ff hier bij Black Lion Audio kijken, deze upgraden je hele 003 met betere pre's e.d. Wel iets duurder dan de standaard versie maar wel vele malen beter.:D

Tuurlijk niet uitbreiden met een Digi003 rack! Koop er een Presonus Digimax bij...8x goede pre's naar ADAT

Wat hebben jullie dan tegen de pre-amps van de 003? Niet dat ik het weerleggen, ben gewoon benieuwd.

Wat hebben jullie dan tegen de pre-amps van de 003? Niet dat ik het weerleggen, ben gewoon benieuwd.

Ik vind ze vlak, weinig muzikaal, te weinig definitie in het laag en te weinig presence in de hogere regionen.

Dus een goed alternatief zou zijn Pro tools 8 m-powered met de digi003 control surface en een personus digimax (lekker goedkoop dingetje trouwens.. in vergelijking met de digirack..

Dus een goed alternatief zou zijn Pro tools 8 m-powered met de digi003 control surface en een personus digimax (lekker goedkoop dingetje trouwens.. in vergelijking met de digirack..

Waarom zou je Protools M-Powered willen draaien met een Digi003 control surface en geen M-Audio te bekennen?! Ten eerste gaat dat niet eens, ten tweede zit er natuurlijk bij de Digi003 al Protools LE en ten derde is het appels met peren vergelijken zo'n Digi003 Rack of Presonus Digimax. In het bedrag voor een Digi-rack zit het totale pakket met plugins en software, de Digimax is gewoon een converter/preamp

Lees alle info echt nauwkeurig die op het net staat aangaande Protools en de verschillende versies, en de specs van alle apparaten

Back