waves werkt niet in cubase 5

huibn

Stamgast
Bij mij werkt waves mercury niet in cubase 5 x64 (windows 7 x64)

Ik krijg de melding: "Could not find any waves plug-ins. Please reinstall waves plugins in order to use waveshell."

de waves plugins werken wel in FL 9 en adobe audition 3.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Neem aan dat je voor die 6000€ toch wel wat support bij Waves mag verwachten?

Nee, dat is de prijs van de Mercury bundle. En advies is geloof ik 8500. Maar als je bedenkt hoeveel plugs je daarvoor krijgt van goede kwaliteit, valt het alleszins mee.

8500 dollars is de adviesprijs ja :)

Bundel ziet er waanzinnig uit idd, alle fronten afgedekt in ieder geval! Kan hem alleen niet betalen als hobbyist zijnde :)

Ik zou gewoon ff met Waves mailen, die willen je graag helpen denk ik.

Bij mij werkt waves mercury niet in cubase 5 x64 (windows 7 x64)

Ik krijg de melding: "Could not find any waves plug-ins. Please reinstall waves plugins in order to use waveshell."

de waves plugins werken wel in FL 9 en adobe audition 3.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Waves ondersteunt nog geen 64-bit, en AiR volgens mij ook niet ;)

Hehe nee inderdaad 64x kan je vergeten.

Ik was paar maanden geleden overgestapt naar 64x.
Ben snel terug gegaan naar me xp :D

zonde van me dure plugins

Je kan Cubase toch ook x86 draaien. Dan zouden die plugs wel moeten werken.

Is er eigenlijk een speciale installer voor Cubase 64bit? Of herkent Cubase bij de installatie je operating system en schakelt ie vervolgens naar de juiste variant?

Zelf heb ik Reaper x86 en x64 geinstalleerd op Win7 64.

Ik vind het eigenlijk schandalig dat de grote plugin boeren nog steeds geen standaard 64bit ondersteunen! Juist bij muziek (en video) heeft dat natuurlijk grote voordelen, met name op het gebied van geheugen (RAM).

ik zou denken dat het aan cubase ligt, omdat het wel werkt in FL 9 en in adobe audition.. wat schraal dat al die dure software gewoon niet werkt met elkaar.. ik kan er ook weinig over vinden blijkbaar zijn er weinig mensen die cubase 5 op win7 x64 draaien en waves gebruiken...

ik kan ook nergens op fora van cubase hier iets over vinden..

hey huib, heb je inmiddels al contact gehad met waves? ik ben wel benieuwd wat zij van het probleem zeggen. misschien hebben meer mensen met hetzelfde probleem bij hen aangeklopt?

air als van exception ? , dat bach hitje ?

Je kan Cubase toch ook x86 draaien. Dan zouden die plugs wel moeten werken.

Is er eigenlijk een speciale installer voor Cubase 64bit? Of herkent Cubase bij de installatie je operating system en schakelt ie vervolgens naar de juiste variant?

Zelf heb ik Reaper x86 en x64 geinstalleerd op Win7 64.

Zijn twee aparte programma's.

32 bit programma's werken gewoon in Cubase 64 bit. Je kan dan alleen maar max 4 gb geheugen gebruiken, maar dat is bijna altijd meer dan genoeg.

Dus je hebt een ander probleem.

Groeten

Wim

32 bit programma's werken gewoon in Cubase 64 bit.

Zo "gewoon" werkt(e) dat niet hoor... tenminste bij mij niet... die VST-wrapper liep elke keer vast! Misschien dat dat nu verholpen is met de laatste updates. Ik blijf voorlopig nog ff op 32bit draaiien iig...

Back