Beste drumcomputer voor hartek/Acid/core

tracidcore

Ingeburgerd
Welke is voor u de beste drumcomputer voor
Hardcore
acidcore

???

Ikzelf gebruik voor het moment

-elektron machinedrum
-jomox xbase 09
-Vermona drm MKIII

helemaal af niet meer aan doen
filterbankje distortion en wat meer effecten en je bent kllaar

ik dacht mijn vermona + mijn jomox te wisselen voor een tr-909
goed idee of niet?

waarom zou je?

Gewoon wat Cpt. zegt, mooi dik filterbankje erbij, goede (hardware) compressor en wat lekkere dikke disto's (ProCo DeuceTone Rat bv.)

909's zijn zo overrated joh ;) Ken al aardig wat hardcore artiesten die het ding gedag gezegd hebben

aan de andere kant ken ik er zoveel die het nooit gedag zouden zeggen .... 'k vind de vermona wel leuk maar kan echt beter ...

vermona (en mam adx) moeten het echt hebben van de fijn afstellingen (is mijn ervaring) presies goed zetten die potjes dus.
natuurlijk is een 909 heel cool maar je krijgt een stuk minder flexible gear terug met de vermona en xbase kan je een stuk meer. als ik jou was zou ik je xbase ruilen of verkopen en daar een airbase 99 voor terug halen.

Een 909 kopen is niet makkelijk, je zou er echt een paar moeten beluisteren voordat je evt er 1tje uitkiest, het geluidsverschil in de Kick,Toms,Rim,Clap en hats is zo ontzettend verschillend per 909. Ik heb zelf naar 6 verschillende 909's geluisterd en opgenomen voordat ik besliste welke ik het meest intressant vond klinken. Mijn Toms zijn niet zo heel sterk op mijn 909 maar mijn Kick en Rim vind ik echt de bom. Het is een beetje een gevoelskwestie denk ik, maar beter dat je er eentje neemt die goed voelt.

Een 909 kopen is niet makkelijk, je zou er echt een paar moeten beluisteren voordat je evt er 1tje uitkiest, het geluidsverschil in de Kick,Toms,Rim,Clap en hats is zo ontzettend verschillend per 909. Ik heb zelf naar 6 verschillende 909's geluisterd en opgenomen voordat ik besliste welke ik het meest intressant vond klinken. Mijn Toms zijn niet zo heel sterk op mijn 909 maar mijn Kick en Rim vind ik echt de bom. Het is een beetje een gevoelskwestie denk ik, maar beter dat je er eentje neemt die goed voelt.

En goed werkt :)

Maar distortion is ook bij een tr909 hard nodig vind ik.
Ik vind een tr606 door een distortion ook er fijn voor hardacid maar dan heb je weer geen aparte uitgangen (ongemod) wel een vette sequencer :D

ik dacht mijn vermona + mijn jomox te wisselen voor een tr-909
goed idee of niet?

Nou nee, niet echt. Met die vermona kan je veel meer dan met zo'n 909. Daarnaast heb ik uit zo'n vermona(bij synthshop thuis) ook veel heftigere drumsounds gekregen dan met een roland. Tis gewoon een kwestie van afstellen.

Welke is voor u de beste drumcomputer voor
Hardcore
acidcore

???

Ikzelf gebruik voor het moment

-elektron machinedrum
-jomox xbase 09
-Vermona drm MKIII

hmmm

met die machinedrum heb je genoeg..

is het een UW versie? UW is echt wel aan te raden

Ksnap t niet zo goed eigenlijk,.

Met een machinedrum moet toch wel lukken zou ik zo zeggen!
Die xbase en de vermona erbij,.. da's vette overkill
Wat is de vraag nou precies?

Back