Goeie interface(mac) voor live toestanden?

Ik heb een nieuwe soundcard nodig voor mn livesets...
Iets van minimaal 8 outs(4 stereo)
Nu zat ik te kijken naar de audio 8 dj van Native instruments
Heeft iemand daar ervaring mee?

Het liefst heb ik eigenlijk een firewire interface maar ik weet niet zo goed wat ik voor ongeveer 375 het best aan kan schaffen
Ik zag ook een M-audio profire voor ongeveer deze prijs, deze is firewire en meer outputs. maar ik heb zelf slechte ervaringen met M-Audio. heb een firewire410 gehad en deze stopte op de meest ongelukkige momenten....

Alvast bedankt!!:koffie:

ik heb zelf zeer goede ervaringen met Motu en Presonus FW-interfaces...
Heb zelf een Firebox, maar die is net wat te klein for your needs... Misschien een grotere uit de Presonus-lijn, of bvb een Motu Ultralite?

Het is een beetje afhankelijk wat je precies wilt doen. De Audio DJ 8 van Native Instruments is zoals de naam al aangeeft in principe gemaakt voor DJ toepassingen en in het bijzonder als een audio interface voor de Traktor DJ software van NI en werkt daarmee dan ook perfect samen.

Ben je op zoek naar een audio interface om te gebruiken met je DAW, dan zou ik voor een andere optie kiezen. Maks heeft hierboven de Motu Ultralite al aangegeven. Ik heb zelf nog nooit met Motu interfaces gewerkt maar verschillende vrienden van me zijn er lyrisch over, met name over de weer wat duurdere Motu 828. Tevens is Motu een bedrijf dat al heel lang audio interfaces maakt, dus zij leveren bij hun apparatuur ook erg solide drivers. Altijd erg belangrijk voor gebruik in de praktijk. In Nederland is de Ultralite rond de 560 euro, maar in het buitenland vind je hem alweer wat goedkoper (479 euro bij Thomann in Duitsland) en in de US vind je hem nog goedkoper.

Presonus heeft de Presonus Firestudio Project, een 19" unit met 8 outputs. Ook met presonus heb ik zelf geen ervaring, maar ik hoor hier wel goede verhalen over. Bovendien krijg je bij deze audio interface een flink pakket aan gratis software. De Firestudio Project is in Nederland te vinden voor 469 euro bij Feedback.

Voor het door jou opgegeven budget ben ik bang dat de bovenstaande de enige twee FW interfaces zijn met 8 outputs die een beetje bij jouw budget in de buurt komen. Over het algemeen zul je toch al gauw rekening moeten houden met het dubbele voor een fatsoenlijke FW interface met minimaal 8 outputs. Andere mogelijkheden zijn bijvoorbeeld de Motu 828, de RME Fireface 800 en de Focusrite Saffire Pro 40, maar zoals gezegd zijn deze wel minmaal 2x je budget. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de RME Fireface 800 een heel erg goede interface is, maar ja deze kost nieuwe rond 1.200 euro, dus dan mag je dat ook wel verwachten. Wellicht dat je tweedehands een van de voornoemde units kunt scoren voor een prijs die dichter bij je budget in de buurt komt.

ff400 , motu

motu ultralite hier

sinds de eerste dag dat ik hem heb nog geen enkele keer lastig gedaan..

zowat de meest bang for the buck aanschaf dat ik gedaan heb de laatste jaren..

Wow thnx voor de bruikbare antwoorden!
Ik ga me nog even verder orienteren!
Iemand ervaring met deze: Focusrite Saffire Pro 24 ?
Ziet er ook wel nice uit voor het geld, met DSP enzo

Motu ultralite ook wel een mooie optie, is die stabiel in ableton? ik had met mn duet een paar drops....
Voor Logic is de duet geweldig trouwens!

Als ik centjes heb ga ik ook voor de Ultralite..!

Wow thnx voor de bruikbare antwoorden!
Ik ga me nog even verder orienteren!
Iemand ervaring met deze: Focusrite Saffire Pro 24 ?
Ziet er ook wel nice uit voor het geld, met DSP enzo

Motu ultralite ook wel een mooie optie, is die stabiel in ableton? ik had met mn duet een paar drops....
Voor Logic is de duet geweldig trouwens!

Of een fw kaart wel of niet stabiel is heeft niks te maken met welke DAW je gebruikt. Maar met het OS en de gebruikte FW-chip in je systeem. Daarbij; zelfs de meest stabiele kaart wordt instabiel zodra je CPU load boven een bepaald percetage komt.

Zonder dat ik ervaring heb met de Saffire kaartjes; een Motu ultralite kan ik je zeker aanbevelen als het om een combinatie gaat van een stabiele driver en goede CPU performance. Hard to beat denk ik... een Ultrlite draai je in de praktijk wel stabiel op een latency van plm. 5 msec.

De enige reden dat ik liever een FW kaart heb is omdat ik dan al mn usb ports vrij houd...
Heb namelijk 2 controllers en stuur die het liefst zonder hub aan, dat scheelt weer een adapter (aangezien je meestal niet 2 controller zonder een hub can buspoweren). Heb even gekeken naar de ultralite, ziet er opzich goed uit maar toch iets boven het budget wat ik uit wil geven voor een interface. Zitten veel meer functies op dan nodig, ik ga alleen de outputs gebruiken.
Misschien als ik er een 2e hands tegenkom voor een mooie prijs is het een goede optie.

Thnx!

Laatst gewijzigd:
Tis uiteindelijk toch een audio8 geworden (lekker eigenwijs)
Heb em al gebruikt tijdens een liveshow en het werkte perfect! heel stabiel en de interface voelt zelf ook erg solide aan.
Verder achterop tulp wat ook handig is.
Geen moment spijt, echt een aanrader voor live performances!

Back