Interne links openen als "niet ingelogd"

Vizion

Rock Solid
Als ik op een link naar een andere draad klik (binnen een post van iemand anders, zoals hier)
dan opent de link in een nieuwe tab (Firefox) met de volgende melding:

Welkom op het Synthforum!

Je bezoekt deze website op het moment als gast.
Als lid kun je berichten plaatsen, met andere leden discussiëren, gebruik maken van de marktplaats en nog veel meer.
Lid worden van het Synthforum is gemakkelijk, snel en gratis - dus registreer je nu!

Hebben meer mensen hier last van?

Zo af en toe heb ik daar ook last van inderdaad! Bij de link in jouw post gaat het overigens gewoon goed.

Bedenk me trouwens dat dat ook gebeurt als ik via google op www.synthforum.be uitkom..
(ook als ik de URL rechtstreeks intik)

Het heeft te maken met cookies. Firefox (in ieder geval 3.5) geeft die alleen maar terug aan de site als je op exact dezelfde hostname binnenkomt. Dus als je op www.synthforum.nl zit en je klikt vanaf daar op een link naar synthforum.nl (zonder www dus, zoals in het voorbeeld in de eerste post), dan worden de cookies niet meegegeven en denkt SF dat je niet ingelogd bent. Hetzelfde geldt voor een bezoek aan synthforum.be.

Dat niet iedereen het ziet in het bericht dat je noemt komt waarschijnlijk omdat niet alle browsers er even strikt mee omgaan. Sommige geven cookies van www.synthforum.nl mogelijk wel door aan synthforum.nl.

De netste oplossing voor een website is om maar met één URL naar buiten te treden en alle andere ingangen te redirecten naar die URL. Dan zitten alle cookies in hetzelfde domein. Zodra je cookies gaat uitgeven op verschillende (sub)domeinen krijg je dit soort verschijnselen.

Tot die tijd gewoon zorgen dat je op alle variaties ingelogd bent.

[...]De netste oplossing voor een website is om maar met één URL naar buiten te treden en alle andere ingangen te redirecten naar die URL. Dan zitten alle cookies in hetzelfde domein. Zodra je cookies gaat uitgeven op verschillende (sub)domeinen krijg je dit soort verschijnselen.

Tot die tijd gewoon zorgen dat je op alle variaties ingelogd bent.

Van synthforum.be had ik dat idd eigenlijk zelf ook wel kunnen bedenken
maar van de .nl site (zonder www ervoor) vind ik eigenlijk nog steeds wel apart.
Mijn cookies worden ook altijd gewist met ccleaner... www.synthforum.nl staat wel in de exceptions list
maar dat geldt dan weer niet voor de andere domeinnamen. Die zal ik dan ook even toevoegen.

Ik ga je tip uitproberen.. thx Etaoin :okdan:

Back