midi controller software zelf programmeren

tmr

Nieuwkomer
Ik heb een lag le key keytar midi controller, waarvan de interne software kapot is. De afgelopen maanden is het me niet gelukt om werkende software hiervoor te vinden en waarschijnlijk gaat me dat ook niet meer lukken..

Heeft iemand enig idee of het mogelijk en reëel is om hier andere software zelf voor te programmeren of bestaande software te herprogrammeren zodat deze werkt in de le key?

Ben benieuwd naar jullie ideeën!

"Lag guitare" bestaat nog hoor!

Al een mailtje gestuurt naar hen ?
zij hebben misschien nog wel een rom met soft liggen

Al meerdere malen contact gehad met LAG in Frankrijk. Tot nu toe zonder resultaat, de hd waarop de software zou staan is gecrashed en ze denken niet nog ergens een backup te hebben..

Mijn vraag blijft dus staan..

software heeft een 'tik' gekregen door een te lage spanning van de accu. dit is vastgesteld bij een synthzaak hier in utrecht.

software heeft een 'tik' gekregen door een te lage spanning van de accu. dit is vastgesteld bij een synthzaak hier in utrecht.

dit lijk mij meer een diagnose van.......... wij weten niet wat er stuk is, dus doen we er een gooi naar.

wat voor processor zit erin?
:koffie:

ik heb er zelf niet veel verstand van, vandaar ook deze post natuurlijk. ik weet wel dat er een beveiliging in zit voor een te lage spanning van de accu. Deze zou door de fabriek verkeerd geplaatst zijn, waardoor de software een tik heeft gekregen.
In de synthzaak hebben ze eerst veel hardware vernieuwd, waarna de controller weer een beetje tot leven kwam. Er zouden midi-signalen uitkomen, maar totaal niet regelbaar. De software zou het probleem zijn.
Uiteindelijk nog de software van een andere lag le key gekopieerd, maar deze werkt niet met mijn hardware.. zou aan het serienummer liggen.

ik heb er zelf niet veel verstand van, vandaar ook deze post natuurlijk. ik weet wel dat er een beveiliging in zit voor een te lage spanning van de accu. Deze zou door de fabriek verkeerd geplaatst zijn, waardoor de software een tik heeft gekregen.
In de synthzaak hebben ze eerst veel hardware vernieuwd, waarna de controller weer een beetje tot leven kwam. Er zouden midi-signalen uitkomen, maar totaal niet regelbaar. De software zou het probleem zijn.
Uiteindelijk nog de software van een andere lag le key gekopieerd, maar deze werkt niet met mijn hardware.. zou aan het serienummer liggen.

ik denk dat ze je met een kluitje in het ons allen welbekende riet gestuurd hebben........

wat een kul.

en,.. was je veel geld kwijt aan deze reparatie afdeling?

.

ik weet wel dat er een beveiliging in zit voor een te lage spanning van de accu
Klopt, een zogenaamd Low Voltage Program Inhibit. Beschermt je EEPROM bij een te lage spanning tegen overschrijven.

Mij lijkt het dus geen kul.
Inderdaad op zoek gaan naar een Le Key uit dezelfde productie-serie om hardware-verschillen uit te sluiten, en dan de inhoud van de EEPROM overkopiëren.

Ik wens je het beste toe want die Le Key's zijn zowat de mooiste keytars die er te vinden zijn.

nou, als ze dat dan op zo´n sukkelige manier in mekaar hebben gezet, met een eeprom, dan is het idd, keen kul, maar meer imbiciel.
weet je zeker dat er een eeprom inzit?

ik heb even gezocht naar 'eeprom' (heb er zoals ik zei geen verstand van..), maar waarom is het dan zo 'imbiciel'? Is een eeprom ongebruikelijk in midi controllers? En om terug te komen op mijn oorspronkelijk vraag: is herprogrammeren echt geen optie? Dank voor alle reacties, ook tot nu toe!

ik heb even gezocht naar 'eeprom' (heb er zoals ik zei geen verstand van..), maar waarom is het dan zo 'imbiciel'? Is een eeprom ongebruikelijk in midi controllers? En om terug te komen op mijn oorspronkelijk vraag: is herprogrammeren echt geen optie? Dank voor alle reacties, ook tot nu toe!

nou,
een eeprom gebruike op zich is niet zo erg, maar wel natuurlijk als je hem zo gebruikt dat er omstandigheden kunnen ontstaan waardoor data verloren gaat, dat is ronduit imbiciel.
en nu zit jij met de speekwoordelijke gebakken peren.
niet zo fijn dus.
en de fabrikant geeft geen thuis?

je mag er over een paar weken wel even mee langskomen, dan kan ik wel kijken.
(vcastricun, pb dan maar even)

Back