sequential circuits prophet 600

Status
Please reply by conversation.

donfifis

Synth liefhebber
hallo mede sfers

is er nog iemand in het bezit van een sequential circuits prophet 600 die die niet meer gebruikt of gewoon wel wil verkopen.

ik zoek er naar.

ik heb zo tussen de 600 en 700 euro te besteden voor de prophet 600.

alvast bedankt

mvg

donfifis

ja als ik geen andromeda vindt wil ik een prophet 600.

hoezo , zit ik ver onder of boven de prijs van een p 600?
en is het zoon probleem bak dan?

kun je de you shure uitleggen.

mvg

donfifis

Qua prijs zit je wel goed denk ik, maar de 600 staat bekend als een nogal suffe synth wat betreft geluid en is erg beperkt qua mogelijkheden. Voor € 800 - € 850 zou je een goede Pro-One moeten kunnen vinden, da's heel andere koek.

Ik heb hem ook gehad, en hij viel inderdaad een beetje tegen..

Hoewel hij in dit clipje redelijk vet klinkt :

zijn de trage envelopes, het filter wat niet traploos is toch wel een nadeel, maar midi is weer een voordeel.

Zowiezo, als de de P600 als monofone bak wilt gebruiken heb je meer aan een Pro One, polyfoon klinkt hij toch wat magertjes, hoewel er wel aardige donkere pads uitkomen als je het filter niet te ver open zet.

Denk dat je het toch zelf moet ontdekken.

Ik kan het commentaar van bovenstaande onderschrijven...Uiteindelijk kan je er best een leuk geluid uit halen maar "suffe synth" is wel op zijn plaats. De interne microprocessor is een domme jongen en dat zorgt ervoor dat de knopresolutie nog al bot is. Een filtersweep doen met een knop geeft bijv een irritant "stepping" geluid. Zo zijn er nog een paar dingen (ben ze vergeten) die ik irritant vond aan deze machine.Denk dat je met een Multi-Trak, Six-Trak of Pro-one veel blijer bent.

Qua prijs zit je wel goed denk ik, maar de 600 staat bekend als een nogal suffe synth wat betreft geluid en is erg beperkt qua mogelijkheden. Voor € 800 - € 850 zou je een goede Pro-One moeten kunnen vinden, da's heel andere koek.

Word moeilijk hoor...ik zie ze alleen maar in prijs stijgen,

de a6 is wel duurder maar ik heb eigenlijk laatst wat spullen verkocht om a6 te halen , dus het geld heb ik wel.

ik dacht alleen dat de p 600 supervet was door da clipje wat ook iets boven deze reply staat.

maar als ie echt wordt afgeraden dan blijf ik toch liever bij de a6

nu nog f zoekertje voor een a6 plaatsen.

oi oi oi

Het probleem met veel SCI bakken is toch wel dat je voor een aangenaam bedrag een nieuwe kunt kopen die echt niet veel slechter tot misschien wel iets beter klinkt.

Overigens vind ik die 600 toch wel funky. Een beetje een Six~Trak met een extra oscillator en knoppen, maar die associatie legt niet iedereen.

Het probleem met veel SCI bakken is toch wel dat je voor een aangenaam bedrag een nieuwe kunt kopen die echt niet veel slechter tot misschien wel iets beter klinkt.

Overigens vind ik die 600 toch wel funky. Een beetje een Six~Trak met een extra oscillator en knoppen, maar die associatie legt niet iedereen.

Hij is zeker niet "beroerd" maar jouw punt is waarheid..voor een zelfde bedrag koop je een nieuwe analoog...

ik zou liever een prophet600 krijgen dan een a6.
het is maar net waar je hem voor wil gebruiken, hoe, en welk geluid je zoekt.

een filtersweep maken met een de potmeter geeft stappen, da's waar. maar wie wil er nou nog een filtersweep maken met een potmeter? dat heeft toch echt iedereen al uitentreure gedaan?!

de prophet600 is een simpele, lekker intuïtief werkende analoge synth, die zijde zachte strings kan maken en een smerig industrieel geluid. voor de korte knal moet je inderdaad bij een pro-one zijn, maar bijzondere pads met een lekkere zware ondertoon, daar is de p600 erg goed in. en zoals zo vaak: de kracht ligt in de beperking. modulatie is misschien niet superuitgebreid, maar wel doeltreffend en veelzijdig in te zetten.

de multi-trak is een slap bakkie vergeleken bij de p600, is mijn mening. bovendien zijn er daarvan erg veel niet goed gebouwd, wat ruis, geknetter en gespetter kan opleveren.

ach, wat doe ik hier eigenlijk nog?!
je vraagt een synth, maar ziet er vanaf als een paar mensen hun afkeuring erover uitspreken. zelf proberen werkt meestal het best.
en dan gewoon met winst verkopen ;) dat kan zelfs met een pro-one al voor 800 !

Prophet 600 : vette sound, standaard midi, betaalbaar, prima toch ?

Zo is het maar net; zit er net nog heerlijk op te freaken en spelen.8)
Ben dat vergelijken überhaupt een beetje zat aan het worden.
Bijna elke synth heeft wel een eigen karakter, het is zelfs zo dat 2 Prophet VS's naast elkaar alweer een heel andere feel geven (kan ik uit ervaring vertellen, en ik gebruik nog wel een RAM cartridge dus heb exact zelfde vergelijkingsmateriaal).
Begrijp zowieso niet dat je in plaats van A6 dan maar voor prophet 600 gaat en vice versa?????? En dan als advies de Pro-one aangesmeerd krijgt?????

Beetje van; kan geen Jupiter 8 vinden, ga maar voor de Polysix..... nee joh, je moet een Little Phatty kopen...?

Zeg, ik ben door mn tijd heen, ga weer eens op mn P600 klooien.:mega:

Heb wellicht binnenkort een Prophet VS (in mindere cosmetische staat, maar technisch ok) in den aanbieding. In plaats van een Pro-One???:dubbel:

Status
Please reply by conversation.
Back