Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu dat ik het nog een keer luister,valt me op dat het net lijkt of je tyros tegen de maximale stemmen aan loopt te hikken.
Ik zou toch denken dat je met dat arrangement aan 128 genoeg hebt.
Vreemd....
Weet u toevallig de website waar de Tyros Voice Editor te downloaden is?
Heb gister de pc helemaal leeggehaald, En ben vergeten dat programma + legio aan sounds te back-uppen!
Ik zou het zo niet weten,maar als ik jou was zou ik die vraag eens op het keyboardforum stellen.Daar zal echt wel iemand bereid zijn je een copytje te sturen.
Wat die super saw van jou wel deftig zou staan ,is als je hem doet layeren in stappen van 12 in de voice edit menu.
Effecten in de tyros zijn niet zo heel lastig hoor.In het effect menu heb je gewoon een paar blokken waar je verschillende effecten in kan kiezen,en in het mixerscherm draai je gewoon de meter open,waar jij dat wilt.
Zie het gewoon als een stuk of 5 grote tonnen met verschillende drankjes,die tonnen hebben allemaal een paar slangetjes aan de onderkant die naar glazen gaan.(in tyrostaal zijn die glazen je sporen,dus je geluiden)Aan die slangetjes zitten kraantjes waarmee je de hoeveelheid drinken bepaald voor dat ene glas.
Jij kunt zelf bepalen wat voor drinken er in die tonnen gaat.(dus in tyrostaal kun je kiezen uit reverb,delay,faser,distortion etc).
En sommige slangejes kun je ook in 1 glas hangen.
Zo werkt het ook ongeveer met effecten
Succes![]()
Ah, Bradley is terug ! Waarom nou weer een nieuwe nick?
Als ik heel eerlijk ben vind ik het allemaal nogal rampzalig klinken. Geluiden zijn saai. Gebeurt niks mee. Weinig modulatie, geen lfo's etc. Erg kazig en heel hoog bruiloften en partijen gehalte.
Opname is ook rampzalig slecht. Zacht, veel ruis, gebrom en alles links.
Die supersaw klinkt verre van vet en doet me aan een slechte Amiga sample denken of zo.
Sorry. Je doet je best, maar ik wordt er niet warm of koud van.
Belangrijkste is natuurlijk dat je zelf veel lol beleeft aan het musiceren. Dat ervaart iedereen weer anders en wat de een mooivind, vind de ander helemaal niks.
Dat je er zelf plezier aan beleeft is wel duidelijk en alleen daarom is het al leuk om eens wat muziek te maken.
Je bent geloof ik nogal into Jarre. Als ik je een tip mag geven: Koop een Roland D50. Erg goedkoop en zit boordevol Jarre geluiden (met name revolutions).
Het zachte is het grootste probleem niet. Er zitten ontzettend veel ongewenste bijgeluiden, ruis en gebrom in je opname. Ik zou eerst eens een goede geluidskaart kopen als ik jou was.
Waarom heb je trouwens nou weer een nieuw Nickname genomen? Da's de vierde hier al op het forum geloof ik.
Een Juno 60 voor 100 euro waar je nog een toetsenbord in moet zetten? Man begin er niet aan. Je geeft mij niet de indruk een handige techneut te zijn en ik denk dat je meer kwijt bent aan alle reparatie dan dat een goede tweedehands Juno kost. Ik zou ook eerst die Tyros eens laten fixen als ik jou was, want dat ene kanaal is natuurlijk ook niet goed.
Doen beide kanalen het wel als je hem via een koptelefoon afspeelt?
Een Juno 60 is inderdaad een gaaf ding, maar de laatste tijd wel erg gehypt. 't Is uiteindelijk maar een heel beperkte 1 osc synth met ook maar 1 Envelope waarmee je dus filter en vca moet aansturen. Al met al is je klankenpalet toch erg beperkt vind ik, maar het geluid wat ie maakt is wel erg fraai.
Voor 100 euro kun je er niet echt een buil aan vallen, want zelfs als zo'n toetsenbord niet lukt (wat ik vermoed, je onderschat het) kun je altijd nog de onderdelen gaan verkopen. De filters en de vca zijn al meer dan 100 euro waard denk ik.
Maar even weer on topic. Voor 150 euro zou ik eerst eens investeren in een fatsoenlijke geluidskaart (die niet ruist en bromt) en een simpele mengtafel. Van mijn part iets van beheringer. Goedkoop en redelijk van kwaliteit (meningen zijn daar over verdeeld).
Een goede reverb kun je ook wel gebruiken. Het klinkt nu allemaal zo simpel en kazig.
Ik wil je niet afzeiken (in tegendeel), maar ik vind die Tyros echt ontzettend ruk klinken.
Ik dacht trouwens dat je in vorige threads vertelde dat je een Triton studio en een DX7 had gescoord. Waarom maak je daar niks mee. Dat lijkt me veel interessanter om te horen.
Korg triton had ik soort van gescoord ja... hij stond bij een winkel, had al 175 aanbetaald en de gast verkocht hem gewoon aan iemand anders:@.
Dx-7 heb ik nooit gehad, Wou hem kopen, Maar zag er toch vanaf omdat hij te verweg woonde(Fryslan)
We hebben het over de jaren 90. Had toen een S950, een U220, Alpha Juno 1 en een AN1X. Een computer met Cubase SX3

Korg triton had ik soort van gescoord ja... hij stond bij een winkel, had al 175 aanbetaald en de gast verkocht hem gewoon aan iemand anders:@.
Dx-7 heb ik nooit gehad, Wou hem kopen, Maar zag er toch vanaf omdat hij te verweg woonde(Fryslan)