Plaats hier een van jouw covers!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dat is het zeker..
Die aansluiting laat ik zo spoedig mogelijk maken!

je bent nu net zo'n journalist die zelf ene gebouw in de fik steekt om er een item over te kunnen maken hehe

Heb weer een cover opgenomen...
Gewoon weer Industrial Revolutions II maar nu met de Ctk-100 en dat ding speelt echt KUT! dus de track is heel kut geworden!

Attachments

• Industrial Revolutions II(ctk-100).mp3
    1,6 MB · Bekeken: 114
Als ie zo kut is, waarom post je hem dan?

Gewoon weer Industrial Revolutions II maar nu met de Ctk-100 en dat ding speelt echt KUT! dus de track is heel kut geworden!

Daar is een ander topic voor ;)

why tell me why tell me why tell me why

kun je daar ook een cover van maken?

ja..
Met de Tyros, De Ctk, Of volgende maand met de Juno?

Joh, ik herkende het haast niet. Maar waarom neem je dit dan op? Wil je bewust een slechte cover maken of wat is de bedoeling nou eigenlijk?

Ik herhaal het NOGMAALS: Kwaliteit is belangrijker dan Kwantiteit. Ben wel benieuwd naar wat je gaat maken met de Juno die je binnenkort hebt....(toch? )

Leuk idee zo'n draadje voor covers! Nu ben ik eigenlijk niet zo van de covers, maar vorig jaar 'moest' ik Oxygene (JMJ) spelen voor een bruiloft. Ik heb de keyboard-versie van destijds als mp3, maar upload natuurlijk de Synth-versie waaraan ik de afgelopen dagen heb gewerkt. Tig keer dingen opnieuw instellen en inspelen. Sommige lijntjes zijn overgenomen van (of geïnspireerd op) onze grote vriend uit Frankrijk, maar naarmate de tijd vordert komt er steeds meer eigen inbreng bij.

Ik heb er wel een vraagje bij voor jullie. Bij het opnemen sloeg geen van de meters boven 0 uit. Ik heb een nano-compressor gebruikt, maar met mate. Ik heb geen rode lampjes zien opflikkeren en toch hoorde ik op mijn monitors wat kraakjes die niet in de opname horen. Hebben jullie dat ook of ligt dat aan mij?

Mochten er hier ook liefhebbers van de keyboard-versie zijn (life-speelbaar), dan wil ik die natuurlijk ook nog wel uploaden (als het mag):smeris:

Attachments

• C-Klein - Oxygene (JMJ).mp3
    6,2 MB · Bekeken: 114
Ik vind hem leuk. Aparte instrumentkeuze en misschien niet helemaal de juiste noten, maar prima om naar te luisteren verder.
Ik vind alleen het instrument wat je kiest voor de bassline niet helemaal lekker klinken. Is gewoon niet "bassig" genoeg.
Maar echt heel leuk verder en veel en veel beter te pruimen dan ander werk wat ik in dit topic heb langs zien komen.

Met welke synth(s) heb je het eigenlijk gemaakt?

Bedankt Renepela,
Alle muziekinstrumenten komen uit een Roland XV-2020 module (presets). Percussie-instrumenten komen uit de Elektro-kit 1 en 2 van Akai (MPC). Ik zal nog eens op zoek gaan naar een ander geluid voor de bassline. Dat blijft lastig. De melodielijn kan misschien ook wel met een iets minder donker geluid. Ik heb daar al naar zitten zoeken, maar vond het geluid dat er echt past niet en ben toen maar bij mijn eerste keuze gebleven.

is natuurlijk in dat gapende gat van die juno-zonder-keys gevallen

Nee, heb niet echt veel tijd gehad om te posten, Ik werk ook in die muziekzaak dusja!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back