Help! Tyros heeft Line problemen!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Tyros1990

Gedeactiveerd account
Zoals al is gemeld op dit Forum heeft mijn Tyros problemen met de Line-Out... Hij geeft alleen Links geluid door terwijl de Tyros op de Stereo Line is aangesloten...
Wat friemelen met de Jack helpt wel wat, Maar ik moet hem dan ook in die positie die hij zich bevindt vast blijven houden!!...

Wie weet wat er aan de hand is?
Vuil??, Heb er vandaag goed in geblazen(In de Jack) maar werkt niet!

Reparatie is mij te duur..
Voor mijn Psr-8000 wouden ze dat ik bijna 800euro neer telde!

Wie helpt?

Zoals al is gemeld op dit Forum heeft mijn Tyros problemen met de Line-Out... Hij geeft alleen Links geluid door terwijl de Tyros op de Stereo Line is aangesloten...
Wat friemelen met de Jack helpt wel wat, Maar ik moet hem dan ook in die positie die hij zich bevindt vast blijven houden!!...

Wie helpt?

Waarschijnlijk een slechte soldering van de jack input socket.

Wat kan zo`n reparatie kosten?
Of wat kan een goedkope oplossing zijn?
Tyros ruilen tegen Triton Ex? of zo?

Als het is wat ik denk dan hoeft dat niet zo heel veel te kosten lijkt me. Het is een kwestie van het apparaat openen. Hopelijk kun je makkelijk bij de printplaat waar de input socket op gesoldeerd zit. Even goed vast solderen. Apparaat weer dichtschroeven en klaar. Het apparaat open en dicht maken is in dit geval het meeste werk.

Ik ga daar zelf niet aan beginnen in ieder geval

Wie helpt?

is prima te repareren hoor, en dat kost geen 800,-
( reparatie bedrijf D.scheringa?)

het is wel een klus die wat tijd kan kosten, maar ik schat dat je zeker niet boven de 100,-
uitkomt, waarschijnlijk zelfs ver daaronder.
als je de tijd hebt,dan mag je er over een maand of 2 mee langskomen, anders moet je even rondkijken naar een andere echte reparateur, er zijn er zat.
groeten,
jeroen

@ Lil`Markie: Je hebt PB

Het kan ook zijn dat het de jacksocket zelf is die gaar is ipv zijn soldeerverbindingen. Dat houdt in dat je er een nieuwe jackplug in soldeert. Kost geen 3€ aan onderdelen, dus dat maakt financieel het verschil niet echt.

Wie helpt?

Heb je ook al eens de kabels omgedraaid. Dus de kabel die nu op je linker output zit in je rechter en de rechter in de linker. Blijft nu nog steeds het klinker kanaal het probleem geven. Als dit niet zo is, dan is je kabel gaar en als het wel links blijft dan i.d.d. je output.

Zoals al eerder gezegd, hoeft dit niet veel te kosten. Er zijn ook genoeg forum leden die je wel willen helpen.

Ik heb 1 kabel die naar de L+R line gaat niet 2 kabels die ieder een eigen jack hebben... Want dan kan ik niet uitkomen op de Line-Out kabel van de PC!

als 't nou echt niet lukt, een substituut:

attachment.php

Attachments

• GYROS%20SANDWICH.jpg
    GYROS%20SANDWICH.jpg
    243,5 KB · Bekeken: 73
Maar op je Tyros heb je wel L en R appart? Dan draai je hem daar om. Of heb je maar 1 plug in je Tyros?

Ik heb maar 1 plug in de Tyros zitten omdat ik hem niet op een andere manier kan verbinden met de Line-In van de pc!

Ik heb maar 1 plug in de Tyros zitten omdat ik hem niet op een andere manier kan verbinden met de Line-In van de pc!

Kun je dan niet het beste een andere kabel nemen. Dus 2x Mono jack naar 1x stereo MiniJack. De 2 mono's gaan dan in de Tyros Links en Rechts uitgang, de minijack gaat in de line in van je computer.

Tjonge, jij hebt wel hele onlogische en radicale oplossingen he? Had dan meteen een Triton gekocht.

Laatst gewijzigd:
Ik vermoed dat de goedkoopste oplossing is om effe de juiste kabels aan te schaffen en alles correct aan te sluiten. Heb je die tyros nieuw gekocht? zoja dan heb je gewoon garantie mocht er inderdaad toch iets kapot zijn.

Om nou meteen te roepen: "Hij doet het niet goed. Zal ik hem maar ruilen tegen iets anders" Lijkt mij volslagen onzin.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back