Reparateur gezocht vintage studio spul & mods & racking

kaihugo

Stamgast
Ik ben op zoek naar een goede reparateur omgeving amsterdam die tevens dingen kan modden/racken etc. Het gaat hier om apparatuur voor reparatie als een Studer 089 en qua racking om een Siemens V72 etc. Ik heb er jammergenoeg zelf geen tijd voor.

Wie heeft er tips?!

Kai

Ik reageer om twee redenen:

1 In de gaten houden wat er wordt aangeboden. Want het is voor mij ook een actueel probleem. Ik rack nu zelf maar ben er erg veel tijd aan kwijt.

2 Ik ben ook erg benieuwd wat je voor budget je in gedachten hebt voor het racken van een v72. Ik ben op dit moment bezig met het racken van mijn eigen v72's en zit inmiddels rond de 300,- euro aan onkosten.

OK bedankt voor de reacties. Heb even gereageerd op de 2 opgegeven adressen.

@ Matthew
wat heb je allemaal kunnen doen voor die 300? PSU & Rack? Of ook phantoomvoeding en gaincontrol? En dat alles voor 2 he? Heb niet perse een budget. Ligt aan wat degene die het uivoert allemaal zou willen doen.

Kai

@ Matthew
wat heb je allemaal kunnen doen voor die 300? PSU & Rack? Of ook phantoomvoeding en gaincontrol? En dat alles voor 2 he? Heb niet perse een budget. Ligt aan wat degene die het uivoert allemaal zou willen doen.

Kai

Ik heb een 4 unit 19" behuizing.
Met daarin een zelfgemaakt frame waarin de v72 worden vastgehouden.
Volume regeling, phantom power, 8 XLR pluggen en 220v eurostekker zitten erop.
En een gegraveerde frontplaat van 4mm dik.

Het gaat hier trouwens om een rek waarin vier V72's zitten.

Wat ik nog niet heb: de 220volt voeding Ik weet ook nog niet hoe ik dat moet aanpakken

Aah netjes. Hoe is die volumeregeling dan? Passief? En ik neem aan dat ie na de V72 zit? Best wel netjes nog voor 300 euro. Is die voeding dan zo moeilijk? Waar moet je de 220 naar omvormen dan?

Probeer Twiki/Artefacts in Den Bosch..welliswaar even rijden maar wel goede service..

Aah netjes. Hoe is die volumeregeling dan? Passief? En ik neem aan dat ie na de V72 zit? Best wel netjes nog voor 300 euro. Is die voeding dan zo moeilijk? Waar moet je de 220 naar omvormen dan?

Dat zijn een hoop vragen...

Hoe is die volumeregeling dan? Passief?
Ja passief

En ik neem aan dat ie na de V72 zit?
Nee ervoor.

Is die voeding dan zo moeilijk? Waar moet je de 220 naar omvormen dan?

Dat weet ik dus nog niet...als je me kan helpen...graag.

@ Matthew: Excuses voor de overload aan vragen, was benieuwd. ;) Ik ga zelf ook even goed rondlezen, meen eerder wel eens gezien te hebben dat die dingen wel eens direct aan de 220 gingen, maar zag andere situaties dat er weer een adapter tussen hing. Ik ga ook wel even op onderzoek uit.

@iedereen: Zijn er ook nog reparateurs IN amsterdam?

Dat zijn een hoop vragen...

Ja passief

Nee ervoor.

Dat weet ik dus nog niet...als je me kan helpen...graag.

de V72 heeft als het goed is een ingebouwde voeding.
alleen voor de fantoom 48 volt heb je een voeding nodig.
:mega:

De V72 heeft inderdaad 220v nodig.
Maar het probleem is dat de V72 precies 220v (of 215v) nodig heeft en niet meer.
Op de meeste plaatsen komt tegenwoordig 230v uit de muur.
Daarom zie je soms V72 zonder "adapter" en soms met adapter. Die "adapter" is dan vaak een VariAC. Oftewel een traploze transformator. Deze werden vroeger vaak als dimmer gebruikt. Hiermee kan je precies 220volt instellen.
VariAC's zijn zwaar, log en onhandig. Het schijnt ook electronisch op te lossen te zijn, maar hoe weet ik niet. Ik wil het iig uitzoeken en zodat ik dat in mijn behuizing kan bouwen.

De reden waarom een V72 precies 220v nodig heeft heeft te maken met de buizen. Hoe het precies zit weet ik niet.

aH , die fiets.
klopt ja, anders werkt het niet goed.

ik zal van de week een schemaatje posten, is erg simpel.
( misschien kan je het zelf bedenken,..........
je neemt een 240 naar 2 x 10 volt trafootje iets van 1A, dan trek je, afhankelijk van de 230 of 240 volt 10 of 20 volt van de netspanning af ( de sec wikkeling in tegenfase op de prim aansluiten)
:koffie:

het komt niet helemaal op de millimeter aan.

Deze man woont voor zover ik weet iets meer naar het noorden, maar kan wat jij zoekt en wel zeer goed. Ik weet niet of hij veel racking doet, maar repareren en modificeren zeker.

http://www.eyeonaudio.woelmuis.nl/

Het kan zijn dat je momenteel geen reactie krijgt van deze man of dat hij niet beschikbaar is voor modificaties. Maar mogelijk ook wel.

Nee joh, levensgevaarlijk. Probeer eerst maar es de kogels in west en zuidoost te ontwijken. En dan ben je nog niet eens de stad uit.

Er is hier in A'dam ene Iwan die reparaties doet.
Heb nu zij contact niet bij de hand maar zal straks eens zoeken.

Aah volgens mij heb ik via een vriend bij hem al iets laten doen. Misschien moet ik het racken en customizen ook wel van de reparaties splitten ofzo.. ;)

Back