Kun je niet beter de midibox sid kopen? Die is veel goedkoper en wat betreft functionaliteit en klank vele malen beter dan de veel te dure sidstation. Bovendien is ie ook nog uit te breiden met meer sids. De simpelste versie is al beter dan de sidstation en voor weinig geld te koop: http://www.midibox.org/dokuwiki/sammichsid
Enige nadeel is dat je hem zelf in elkaar moet bouwen, maar de versie op bovenstaande link is zo simpel te bouwen dat je zelfs met minimale kennis dat ding in een paar uur in elkaar hebt gezet.
De midibox sid bestaat al heel wat jaartjes hoor. Wat betreft klank en functionaliteit echt vele malen beter dan de sidstation. En stukken goedkoper.
Als je er meer van wilt zien mag je best een keer bij mij thuis komen kijken hoor.
Het leuke van de midibox sid is dat het een zeer levend project is. Regelmatig komen er nieuwe firmware's en toepassingen. En het is modulair. Je kunt hem eenvoudig uitbreiden met meer sids als je dat wilt.
Die sammichsid klinkt zeker goed! Ik heb een Sidstation, maar die lijkt minder vet te klinken als die sammichsid. Het leuke is ook dat het een geluid is wat nergens anders mee te vergelijken is. Ik zie ze overigens bijna niet te koop staan. Ik had begrepen dat de sid chips op zouden zijn. Verbaasde me dan ook dat bij midibox nog zoveel apparaten staan met sidchips er in.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.