KRKs pff wat een hoog

meloyoungster

Ouwe rot
ik heb laatst krk rokit g6 gehaald voor mn kleine kamertje :)
heb alleen hoofdpijn tijdens het luisteren ik heb het idee dat het door het hoog komt want kheb een gehoortest gedaan en dara kwam bovengemiddeld goed uit dus met mijn gehoor is niks mis

is het verstandig om een equtje er tussen te zetten zodat ik vanaf 18kh kan weg draaien

of is er een betere oplossing?

Wat heb je tot nu toe gedaan om juiste plaatsing en instelling van de monitors te waarborgen?

Dit kan namelijk een verschil tussen dan en nacht geven wat betreft hoog en laag weergave.
Als het goed is zit er bij de KRk's zelf ook een korte uitleg over de plaatsing. Ik heb ze zelf ook gehad en ik moet zeggen dat ze wel iets meer informatie zouden mogen verschaffen ove de juiste instelling bij elk type plaatsing.

Opzich zou het geen probleem mogen zijn dat de luidsprekers frequenties boven de 18kHz weergeven.. Zover ik weet hebben de geven de rokits in verhouding redelijk wat laag weer, dus ik kan me haast niet voorstellen dat het probleem vande hoofdpijn in jouw geval alleen aan de hoge tonen ligt.

Misschien dat deze er door de plaatsing meer uitkomen (zoals Acidfever ook aangeeft)? Verder zijn het natuurlijk nearfield monitoren die redelijk dicht bij je oren staan, waardoor het volume in principe niet al te hard hoeft (weet niet hoe hard je ze hebt staan, maar misschien iets om ook rekening mee te houden).

Meestal zijn monitor boxen niet fijn om heel lang na te luisteren, maar al snel hoofdpijn is i.d.d. niet fijn.

ff terug in dit oude topic .. ik wil ze mischien verkopen.. maar toch even een vraagje

ik heb het volume waarmee ik werk opgemeten met een db meter.. 75 db en je mag 80 aanhoren met je oren.. kan het ook zijn dat ik moe word door het afmixen en heel gespannen luister.. en zijn die boxen schadelijk voort gehoor zodra je moeje oren krijgt?..

sorry voor mischien het bumpen maar heb even bevestiging nodig

Back