Ervaringen Quiklok QL623

Hajo Hoek

Nieuwkomer
Hoi medesynthforummers,

Ik zou graag een synthstand kopen met 3 verdiepingen, voor een micron, juno 6 en een toekomstige aankoop. Nu ben ik langs de QL 623 gekomen maar bij feedback hebben ze em niet. Daarnaast vertelde verkoper me dat ze niet stabiel zijn. Is dit zo? Heeft een van jullie er ervaring mee? Of een goed alternatief? De breedte mag niet meer zijn dan 110 dus de Jaspers A-stands vallen af want die zijn 120-130 breed.
12004_l.jpg

Alvast bedankt en een goed weekend!!

Hallo daar,

ik heb een Quicklok QL642 met er later nog een 3e etage (QLX1) bijgekocht dus dat is zo goed als een QL623... En ik heb nog nooit problemen gehad met stabiliteit.. En ik ben al geen speler die rustig blijft zitten/staan terwijl ik bezig ben dus als het bij mij blijft hangen moet het wel goed zijn volgens mij.... trouwens ...op de onderste heb ik m'n Motif liggen, daarboven Nord Electro en als bovenste PCR500.... Jouw micron en Juno zijn volgens mij qua gewicht wel redelijk gelijk aan mijn spullen dus volgens mij mag het geen problemen opleveren...

Ik heb ook al jaren een QL642. Nooit on stage gebruikt, maar wel zware synths op gehad; 88 keys weighted op de onderste en nog 20+ kilo aan synth erboven. Ik heb ook niet echt idee dat hij instabiel is. Er hangt geen gewicht "buiten" de stand, en de poten zijn vrij breed, dus je moet aardig wat zijwaardse kracht uitoefenen wil je hem uit balans krijgen. De stand zelf is ook vrij zwaar, dus met lichtere synths wint de stand het sowieso.

Back