Brainwave synchronizer?

Deze thread doet me denken aan AD VISSER, ben ooit is een keer bij hem thuis geweest.
Lachen vent, maar wat ie doet slaat nergens op, wel een dikke berg synths heeft ADje.
Brainwave is CRAP, alleen olifanten horen 2 Hz, deze gebruiken ze om te communiceren op grote afstanden.
Heb je die oren van olifanten gezien? Nou dan, die zijn een stuk groter dan die van jou en van mij dus die 2 Hz kan daar wel in passen. De mens heeft een bereik van 20 - 20000 Hz, in de eerste jaren ja, daarna gaat het al snel berg afwaarts met je gehoor. Als je 20 bent zit je nog maar op de 30 - 19000 Hz. Ben je 80 dan zit je naar 200 - 15000 Hz te luisteren.

Dus :doei: met je brainwave therorie.

:gaap:

ps, speakers kunnen geen 1 - 10 Hz produceren op hoog niveau. Bovendien gaan je organen naar de hell op een aantal Hz met veel power. Scheuren van je milt e.d.

De grap met Brainwave syngronisatie of wel Binaural beats is dat je met een stereo signaal werkt, waarvan bijv het linker een constant signaal 400 hz is en het rechter een constant singaal van 410 hz. ( werkt het best op een koptelefoon, zodat het linker oor niets van het signaal van het rechter oor krijgt.) Wat we horen als we deze signalen aangeboden krijgen is niet 2 losse tonen, maar een toon waarvan de ambitude oscileerd op een snelheid van 10 hz ( deze toon hoor je alleen in je hoofd en speelt zich niet af daarbuiten, ofterwel dit effect wordt gemaakt door en in je hoofd. ). De theorie is dat doordat je hersenen deze 2 signalen tot 1 maakt, de 2 hersen helfden samen moeten werken. Die samenwerking wordt hemi sync genoemt. Volgens de theorie zorgt deze samenwerking van de hersen helfden ervoor dat de Golfengte waarop de hersen werken als geheel werken word beinvloed ( gaat mee resoneren.). Op deze manier krijg je dus de niet hoorbare frequentie van 10hz via een hoorbaar signaal in je hersenen.

Het grappige is ook dat de richting van de golfbeweging wordt bepaalt door aan welke kant je het signaal van 410 hebt.
Dus de ene keer gaat de golfbeweging van links naar rechts. en en als je de signalen omdraait draait de golfbeweging mee. Dit bewijst ook dat dit zich in je hoofd afspeelt en niet in het aangeboden signaal, want in het aangebodesignaal wordt niet gepaned. De signalen zijn en blijven constant.

Ik heb dit allemaal ook uitgeprobeert en het werk op de hierboven beschreven manier. Dus dat wil zeggen dat het fenomeen binaural beat echt is.
Wat ik niet weet of kan aantonen is de gemoedstoestand wijzigende kracht van het fenomeen.
Ik vind dit overigens niet eens interesant. Wat ik wel bizar vind is het feit dat dit proces op een heel bazale manier laat zien dat je hersenen de werkelijkheid niet horen, maar er wat anders van maken. En in dit geval gaat het niet om een kleuring van een geluid door herkening of herinnering, maar om iets totaal abstracts.

Ik heb wel gemerkt dat er iets gebeurt in je gemoedstoestand, maar dat gebeurt ook als je een tijdje in een vuur zit te staren.

Wat je er verder meekan als muziekant weet ik niet, en ik denk ook niet dat je je als mijzikant moet bezig houden met dit soort dingen om betere muziek te maken. Ik vind eigenlijk dat dit weinig met muziek van doen heeft. Het is voor mij alleen interresant als bevestiging dat de werelijkheid aanons niet besteet is en dat is eerder iets filosofisch of wetenschappenlijks dan iets muzikaals.

:doei:

laterz

Dus gewoon een oscilatie frequentie verschuiving van 10Hz, wat nog geen 10Hz uitgangs signaal maakt.
Op hoge frequenties is dit alleen irritant.

Volgens mij heb je niet goed gelezen wat ik heb geschreven, Er is geen uitgangs signaal van 10hz, in je hersen wordt een oscilatie van 10hz gegenereerd in je hersens. probeer het maar eens.

geinig...is t dan ook mogelijk om een stereo signaal te maken dat door een koptelefoon wordt gepercipieerd als een ritme-beat zeg maar, maar als je links mute of als je rechts mute valt er geen ei van te bakken

Hmmm, Ik kan me wel voorstellen dat je zowel links als rechts een pitch modulatie toepast die opzichzelf een andere vorm hebben en samen een derde golfbeweging veroorzaken. Hoever je hier mee kunt gaan weet ik niet, maar mischien wel het proberen waard. Zowiezo is het een geinige gimmick.

laterz

Back