Akai MPC 3000 (LE) gezocht, ruilen tegen 4000 of 5000

Status
Please reply by conversation.

lostsun

Ingeburgerd
Beste forumgangers,

Ik zoek een Akai MPC 3000, het liefst de LE. Ruilen is ook mogelijk..tegen een 4000 of 5000. Als iemand interesse heeft, graag een inboxje of mailen naar lostsunmusic [@] gmail.com.
Alles is bespreekbaar.

thanks!

Bericht door een moderator:
verplaatst

Je ziet ze de laatste tijd op Ebay voor steeds redelijkere prijzen de 3000.
Op zich is een LE wel leuk maar het voegt weinig toe aan het apparaat behalve looks en hoog posergehalte.

Ja ik weet het, ik ben alleen huiverig om zo'n ding vanuit de states over te laten komen, vandaar dat ik mn kansen eerst eens in Nederland/Belgie probeer te pakken.

Ja ik weet het, ik ben alleen huiverig om zo'n ding vanuit de states over te laten komen, vandaar dat ik mn kansen eerst eens in Nederland/Belgie probeer te pakken.

Ach...het scheelt je geld...(behalve de import duties) en als je eerst goed je huiswerk doet..stevig overleg met de verkoper hebt en met Paypal betaald.
Moet goed gaan...en ze zijn altijd te fixen de 3000 serie.

Maar jij hebt toch skillzzz....let them do their thing dan.

Ja alleen ben ik bang voor die 25 to life ( leuk he..ouwe sigs). Ik heb dus verschillende verhalen gehoord uit de kennissenkring die dus konden fluiten naar hun geld terwijl ze "verzekerd" hadden betaald met Paypal.

Ben nog vrij ouderwets op dit gebied, als het om een groter bedrag gaat, wil ik zelf toch nog het liefst een inspectie doen met eigen ogen. Ieder zn ding natuurlijk.

Ja alleen ben ik bang voor die 25 to life ( leuk he..ouwe sigs). Ik heb dus verschillende verhalen gehoord uit de kennissenkring die dus konden fluiten naar hun geld terwijl ze "verzekerd" hadden betaald met Paypal.

Ben nog vrij ouderwets op dit gebied, als het om een groter bedrag gaat, wil ik zelf toch nog het liefst een inspectie doen met eigen ogen. Ieder zn ding natuurlijk.

Heb je ook wel gelijk in...echter veel verhalen van kennissen zijn Urban Myths...maar je zal hier in NL ook wel kunnen scoren. Maar warom wil je een 3000 als je een 5000 hebt?

De sound van de latere mpc's (500, 1000, 2500, 4000, 5000) is veel cleaner.

60, 3000, 2000 hebben meer punch, rauwere sound (waarvan de 60 en 3000 het meest) en natuurlijk de sequencer is op de 1 of andere manier swingender, zal wel een de timing liggen

Sound kan ik bevestigen. MPC3000 / S3000 sampler klinkt lekker punchy, lichtelijk crunchy voor drums. Vanaf de 2000 is dit minder geworden door simpelweg nieuwere modernere onderdelen.
De swing kan ik zelf niks overzeggen, heb persoonlijk nog niet veel kunnen spelen met een 60/3000. Wel verhalen over gelezen/gehoord, maar heb het nog niet kunnen testen.

Swing is zowiezo duidelijk meer iets wat je zelf in je muziek aan moet brengen, mocht je dat willen natuurlijk.

Ik heb zelf een 2000 en vind deze ook aardig punchy, beduidend minder crunchy dan mijn s900 maar dat is logisch, 16 vs 12 bit. Alhoewel de 3000 ook 16 bit is klinkt deze toch punchy en lekker rauw in vergelijking met de 2000

Ik wil ook ooit nog een 60mk1 of 3000... Ooit zal er één komen..

Ik dacht dat de MPC60 de crunchy one was en de 3000 gelijk was aan de sound van een S3000!!...Mischien klinkt die s3000 wel erg lekker, heb er geen gehad dus zou het niet weten maar de MPC3000 is toch gewoon 16 bit en geen 12.

Ik heb zelf een 2000 en vind deze ook aardig punchy, beduidend minder crunchy dan mijn s900 maar dat is logisch, 16 vs 12 bit. Alhoewel de 3000 ook 16 bit is klinkt deze toch punchy en lekker rauw in vergelijking met de 2000

Ik wil ook ooit nog een 60mk1 of 3000... Ooit zal er één komen..

De 60MK1 (of 2) word steeds goedkoper..Je zou ook voor een s900 of 950 kunnen gaan...zelfde sound..meer sampling power. Hang je die aan de 2000.

Ik kan het wel begrijpen van die 3000, dat wordt de eerst volgend edie ik zelf aan ga schaffen.... denk ik... ik twijfel tussen een 4000 en 3000 :P

moet zeggen heb een 60mk1 en die doe ik NOOIT meer weg. :halleluja

In je dromen mischien :P regel ff Borderlands man, echt een vet spel :D

Status
Please reply by conversation.
Back