Yamaha CS-10 --> Lexicon MPX110 --> Waveterminal 192L

Kneelz

Reuzebonk
Ik ben op zoek naar wat wijze raad.

Heb onlangs een yamaha CS-10 gekocht en nu heb ik er een Lexicon MPX110 Dual Channel Processor bijgekocht. Dit alles wil ik via de geluidskaart (Waveterminal 192L) naar mijn pc knallen.

Zelf dacht ik het zoals in het bijgevoegde paint-tekeningetje aan te sluiten, maar ik denk toch dat ik dit niet helemaal goed heb gedaan omdat de mono out van de Lexicon volgens mij niet op de Line-in van de geluidskaart kan (of ik heb alleen rechts).

Daarnaast vraag ik me af of ik met het mono signaal uit de CS-10 gebruik kan maken van het Dual-program (stereo dus lijkt me) van de Lexicon.

Wie kan me hierbij helpen???

Alvast erg bedankt,

Niels

PS: Eventuele manuals:

Geluidskaart:
http://www.esi-audio.com/products/wt192l/

Lexicon:
http://www.lexiconpro.com/legacy_product_list.php?category=10

Attachments

• Setup CS-10.bmp
    1.010 KB · Bekeken: 104
  • Lexicon.bmp
    672,7 KB · Bekeken: 106
  • wavterm.bmp
    739,3 KB · Bekeken: 90
Je moet een kabeltje hebben om de Links en Rechts outputs van je lexicon aan te sluiten op de stereo ingang van je wavterminal. Dus 2x MONO Jack (unbal) naar 1x stereo Jack (unbal). Zoiets:

128526.jpg

RE

RE

Ja, zoiets dacht ik dus ook al maar ik wist niet of dergelijke kabels bestonden.

Wel dus.

Dan ga ik deze kabel sowieso even halen want dan is het probleem met betrekking tot de aansluiting op mijn geluidskaart opgelost.

Weet ik alleen niet zeker of ik dan gebruik kan maken van het DUAL-program systeem maar dat zie ik dan vanzelf wel... of kan iemand me hier meer over vertellen?

Groet,

Niels

-----------------------------------
Aanvulling:

Ik heb mijn paint tekening aangepast zoals in de bijlage is te zien.
Er gaan nu mono jack outputs van de FX naar stereo inputjack op de geluidskaart.

De stippellijn heb ik geplaatst zodat mogelijk (?) de mono van de CS-10 wordt gesplit naar 2x mono. Of dit enig nut heeft weet ik niet?

Attachments

• Setup CS-10.bmp
    1.010 KB · Bekeken: 96
Laatst gewijzigd:
Je hoeft geen mono split kabel te maken hoor. Je kunt gewoon via de Mono input van de lexicon naar binnen (meestal is dat L (mono) maar dat staat vast wel in de manual). Kijk ook of je de input naar mono kunt / moet kiezen in de lexicon.

Weet niet hoe dat ding werkt met het Dual program system , maar dat ontdek je snel genoeg.

Je zou ook een heel klein mixertje van behringer/tapco oid kunnen kopen. Dan sluit je de CS-10 op een van de inputs aan (zeg kanaal 1), de outputs van de mixer op je geluidskaart en het effect op de mixer via een effect send/return loop (aux, of terug via kanaal 3+4). Het voordeel is dat je de hoeveelheid effect beter kun doseren en eventueel zelfs wat equalization (hoog/laag regeling) kan toepassen

oke, ga ik eerst zo proberen. Mono is de rechterzijde op de Lexicon trouwens volgens de manual. Wat betreft dat dual-program zoek ik nog wel even uit.

Bedankt voor je reactie!

Groet,

Niels

Back