Kontakt heeft wel extra samples, maar dat is deels omdat ze de library van Elektrik Piano er in hebben gestopt. Als je Komplete 5 hebt, heb je Elektrik Piano natuurlijk al, dus daar schiet je ook weinig mee op.
Dan is absynth 5 nog nieuw, maar ik heb niet gekeken wat de verschillen zijn met versie 4.
Ik zie het nut van upgraden ook niet echt in...Kontakt 4 heeft wel wat extra functies,maar persoonlijk zie ik me die niet zo snel gebruiken...de extra sounds gebruik ik ook niet...
Ik had liever wel updates gezien van Massive en Battery,misschien dat ik upgrade als ze die ook updaten...
En daarnaast : alles werkt prima nu,maar ik weet nog dat er veel problemen waren toen de eerste updates van Komplete 5 net uit waren...ben bang dat dat met 6 ook weer het geval is...
Ik ben nu komplete aan het installeren. Ik heb kontakt 3, dus het pakket is dan veel betaalbaarder. Ik wilde sowieso de b4 nog hebben, en akoestik piano, dus dan kan het al snel uit..
ben nog aan het nagenieten van de pas aangeschafte komplete5, ( gekocht in de zomeractie ) heb alles wat ik wil , zie dus nu niet het nut van "upgraden" naar 6
Ik heb Komplete 6 gekocht, maar had ook nog helemaal geen NI produkten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik Kontakt 3 en FM8 al een tijdje illegaal gebruikte. Maar daar heb ik dus nu verandering in gebracht.
Ik vind massive erg lekker en gebruik de FM8 ook best vaak. Kontakt is ook fantastisch, maar de enorme sample library die je er bij krijgt vond ik wat tegenvallen eerlijk gezegd. De elektrik piano samples die je er nu bij krijgt zijn wel erg fraai.
Reaktor moet ik me maar eens in gaan verdiepen.
Jammer dat de pro-53 en B4-II door NI overboord zijn gekiept. Die had ik er toch ook best graag in gehad.
Deze update van NI is er weer een om geld in het laadtje te krijgen. Word ik een beetje gek van van NI. Een truc die meer software bedrijven uithalen (enigszins begrijpelijk) maar NI haalt hem wel erg vaak uit. Ik ga dus niet upgraden... Erg magere update imho.
Wat me nog het meeste verbaasde is dat er geen upgrade voor reaktor is.
Nog steeds de zo langzamerhand "gedateerde" versie 5.
Dit was ooit hun flagship product wat nu toch behoorlijk minder aandacht lijkt te krijgen. En er zijn toch echt nog wel vernieuwingen te bedenken.
En tja, Reaktor 5 is alweer meer dan 3 jaar oud inmiddels.
Buiten dat kan ook Massive best een update gebruiken. Prima synth verder maar er zijn vele andere fabrikanten die kunnen concurreren met Massive en NI grijpt niet echt een kans om zich te onderscheiden.
Persoonlijk vind ik ook erg jammer dat ze Pro 5 en Spektral Delay niet meer updaten...en zelfs uit het pakket hebben gegooid. Fantastische plugins die ik veel gebruik. Daarom koop ik steeds meer hardware...die doen het over 10 jaar nog . Plugins sterven langzaam omdat de fabrikant het heeft laten vallen of hij is failliet gegaan. Mijn eigen geschreven software moet ik elke 5 jaar weer updaten om het te laten lopen op het nieuwste OS. Een K.U.T. klus dus ergens begrijp ik het wel.
Zeker die pro-53 vind ik een heel fijne vst. Klinkt goed en het CPU gebruik is erg laag.
Ik vind hem in ieder geval stukken beter klinken dan die Prophet V van arturia.
Had die pro-53 ook wel willen kopen (dacht dat hij in Komplete zou zitten). Nu hij niet meer te koop is, word je bijna gedwongen hem illegaal te gebruiken.
Ik snap ook niet dat hij niet in Komplete 6 zit. Ook al ontwikkel je er niet meer voor, dan kun je je oude vst's toch gewoon nog meeleveren?
Ook jammer dat de samples van Akoustik piano niet in de kontakt 4 library zitten.
Die van Elektrik piano wel overigens.
Ga zelf zeker voor de upgrade voor zover dat nog kan. Anders nieuw aanschaffen. Kost een stuk minder dan voorheen en heb het pakket graag helemaal up-to-date. Ook zijn er altijd leuke extra's te downloaden. Maar kan er nog mee wachten, aangezien de plugins die ik gebruik, niet ge update zijn. Dan heb ik het vooral over Battery en Massive, waar ik nog lang niet op ben uitgekeken (als dat uberhaubt gebeurd) en nog lang mee door kan!
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.