ASR10(r) HD en cdrom probleem

Grouphome

Hekel aan:Muis Muzikanten
Hallo allen,

Ik heb hier een ASR10r met een scsi HD en SCSI cdrom. Nu is die CDrom overleden (twas een yamaha) en heb een vervanging gevonden ervoor (een plextor ultraplex).
Heb alles geinstalleert (in mooi rackje ook nog).
Alleen als ik beide (hd en cdrom) in de scsi chain hebt, dan ziet de ASR ze niet.
Als ik ze afzonderlijk aangesloten heb (of alleen Hd of alleen CD) dan werken ze wel gewoon. Maar als ze beide aangesloten zijn dan beide gewoon niet.
Weet iemand hier waar dat aan kan liggen? (en ja ik heb de scsi id's gechecked en de termination ook.)

alvast bedankt.

Beste Grouphome,

dat komt omdat je een te grote studio hebt. opgeven moment ga je over een punt heen en dan doet gewoon niks het meer.

Hoe los je dit nou op:
spullen weggeven aan een heleeee goed vriend! that my friend is your solution! :verkoght:

stop bein greedy & give to the needy

charity.jpg

Ik zou het even op het mpc forum proberen als ik jou was. Zitten veel asr gebruikers daar.

Oh.... en je kan nooit teveel samplers hebben :P

Kheb het op 5 verschillende fora gezet (ook mpc-forums)
op 1 wel reacties gehad, maar geen oplossing

@refresh, stuur jij die mic maar alvast :P

Het is wel een scsi id probleem zo te lezen , zelf heb ik een oude mac waar ik al dat scsi spul op ga testen dan weet ik ook welk ID er gebruikt wordt want soms
is de stekker van de ID switch in de kast niet aangesloten.
Verder kun je ook proberen om eerst de HD en dan de CD-rom of juist eerst de CD -rom en dan de HD.

Bij een asr moet je toch eerst de bak aan zetten zonder floppy er in en dan net iets later de scsi troep.. daar al een paar keer mee geklooid ?

Had je het eerst ook in een chain bij die asr. Je zou bij die oude cd rom kunnen kijken hoe de jumpers staan en ff kijken of die gelijk staan bij die nieuwe cd rom speler.

Laatst gewijzigd:
@digimod, ik heb vanalles geprobeert
kheb toenstraks een andere cdrom geleend (weer een yamaha) die met precies zelfde jumper instellingen (id parity etc). gewoon aangesloten
deed het gewoon meteen.
maakte niet uit welke volgorde.

Die plextor deed het gewoon in mn scsi chain met de pc
maar met de asr in combi met die hd doet die moeilijk.
heb het gisteren geprobeert bij kennis van me, hij heeft zip250 met plextor cdrom,(zelfde als de mijne). Daar deed die het ook niet in combi met hd.

Haal anders een andere scsi cd rom speler en gooi je die plextor in of op de kast :okdan:

Eeh ben wel benieuwd. Kun je die plextor van die kennis mee nemen naar jouw chain en hem dan er achter koppelen. Kijk of je dan ook geklooi heb..

@marcuuu, heb al nieuwe gehaald, had die plextor van die kennis van me ook even meegenomen. Zelfde gekloot.

Back